نهمین جام قهرمانان بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی در استان همدان برگزار می‌شود

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: ۳۴ میلیون بازیکن بازی‌های رایانه‌ای در کشور وجود داردو ۵۰۰۰ بازی ایرانی و ۵۰۰ شرکت و تیم فعال در این عرصه فعالیت می کنند

جلسه هماهنگی بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی با حضور دکتر محمدصادق دهنادی سرپرست معاونت آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مسعود ویژه مدیرکل و هادی فیض منش معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد.

محمدصادق دهنادی در این جلسه با اشاره به آمار ۳۴ میلیونی بازیکن بازی‌های رایانه‌ای در کشور، اظهار داشت: بازی‌های رایانه‌ای در آمار‌های مصرف فرهنگی کشور دومین رتبه را دارد و در حال حاضر ۵۰۰۰ بازی ایرانی و ۵۰۰ شرکت و تیم فعال در این عرصه وجود دارد.

او گفت: ایرانی‌ها به‌طور متوسط روزانه ۱۸ تا ۳۰ دقیقه مطالعه می‌کنند، اما ۹۵ دقیقه بازی رایانه‌ای انجام می‌دهند، ۴۱ درصد از مردم ایران در بازی‌های رایانه‌ای فعال هستند و طبق آمار در استان‌هایی که اقتصاد ضعیف‌تری دارند، استفاده از بازی‌های رایانه‌ای رواج بیشتری دارد.

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای شعار فرهنگی امسال جام قهرمانان بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی را «نشاط خانوادگی با بازی ایرانی» اعلام کرد و گفت: سه روش اصلی برای آموزش بازی‌سازی از طریق بنیاد ملی بازی‌ها وجود دارد که شامل؛ آموزش آنلاین، تأسیس شعبه انستیتوی بازی‌های ایرانی و راه‌اندازی اردو‌های آموزشی بازی در استان‌ها است.

دهنادی با اشاره به آغاز ثبت‌نام در نهمین دوره جام قهرمانان بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی، از متولیان امر در استان‌ها خواست که برای حضور حداکثری علاقه‌مندان، تمهیدات لازم را فراهم کنند و ظرفیت ثبت‌نام در هر استان نباید کمتر از ۲۵۰ نفر باشد.

مدیرکل ارشاد همدان در این جلسه، گفت: مسابقات نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران همچون چند دوره گذشته ابتدا در استان‌های مختلف کشور برگزار و سپس منتخبان هر استان، مسابقات مرحله نیمه نهایی و نهایی را در تهران برگزار می‌کنند.

مسعود ویژه با بیان اینکه بیشترین هزینه‌هایی که بین محصولات فرهنگی در سطح دنیا انجام می‌شود در عرصه بازی‌ها است افزود: کشور ماهم در این مقوله عقب نیست و کار‌های خوبی در این بخش انجام گرفته است.

او بیان کرد: کشور ما از کشور‌هایی است که بهترین‌های تولیدکنندگان بازی در دنیا را دارد و می‌تواند در موازنه جهانی تأثیرگذار باشد.

مدیرکل ارشاد همدان با بیان اینکه یکی از تفریحات ما در ایام نوجوانی و جوانی استفاده از آتاری‌ها به عنوان بازی‌های نسل اول بود، گفت: بازی‌ها به جز گردش مالی به لحاظ فکری هم در ضمیر ناخداگاه مخاطب تأثیر می‌گذارد که سبب می‌شود در ضمیر خودآگاه فرد خود را بروز دهد.

در این جلسه نمایندگان نهاد‌های حاضر در جلسه از جمله شهرداری، نهاد کتابخانه‌های عمومی، صداوسیما، کانون فرهنگی هنری مساجد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمادگی خود را برای مشارکت در برگزاری این رویداد در استان از طریق تبلیغات شهری، مجازی، پخش گزارش‌های تلویزیونی در بخش‌های مختلف خبری استان اعلام کردند.

ثبت‌نام برای شرکت در این مسابقات از طریق سایت بازیکو به آدرس baazico.ir انجام می‌شود. طبق زمان‌بندی نهمین دوره بازی‌های رایانه‌ای شروع ثبت نام در استان‌ها از ۱۹ خردادماه آغاز و تا ۵ مردادماه ادامه دارد و شروع برگزاری مسابقات هم از ۱۴ تا ۳۱ مردادماه خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار