دستگیری عامل توهین و مزاحمت اینترنتی برای زنان در گلستان

رئیس پلیس فتا گلستان از دستگیری عامل توهین و مزاحمت اینترنتی برای زنان در عملیات مشترک سربازان امام زمان عج و پلیس استان گلستان خبر داد.

سرهنگ سعید تجری گفت: در پی وصول مرجوعه قضایی و گزارش ده‌ها فعال مجازی در سطح استان تحت عنوان هتک حیثیت، توهین و مزاحمت اینترنتی موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با آغاز تحقیقات و بررسی‌های اطلاعاتی توسط سربازان گمنام امام زمان عج، متهم که جوانی سی ساله بود، شناسایی و طی هماهنگی قضایی و با همکاری و تعامل اداره کل اطلاعات استان، در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی توسط تیم عملیاتی پلیس فتا استان در یکی از شهرستان‌های شرق استان دستگیر شد.

 این مقام انتظامی افزود: متهم ضمن ایجاد چندین نشانگاه مجازی (صفحات اینستاگرامی) با سوء استفاده از اطلاعات شخصی و خصوصی افراد، اقدام به هتک حیثیت و توهین به شاکیان می‌ کرد.

سرهنگ تجری بیان کرد: این مجرم سایبری اغلب سوژه‌های خود را از بین فعالان مجازی و افراد نسبتا شناخته شده و گا‌ها کاربران عادی انتخاب می‌کرد و با سوء استفاده از عدم آگاهی و غفلت این افراد، آنها را به عنوان طعمه در دام خود می‌انداخت.

 وی با اشاره به اینکه متهم با سوء استفاده از تصاویری که برخی خانم‌ها در صفحات اینترنتی خود بارگذاری کرده بودند، اقدام به نوشتن متن یا اضافه کردن صوت و توهین و افترا به آنها می‌کرد افزود: کاربران فضای مجازی می‌بایست بدانند که ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی جزء مصادیق مجرمانه مصرح در قانون جرائم رایانه‌ای بوده و با خاطیان برابر قانون به شدت برخورد می‌شود.

 رئیس پلیس فتا استان همچنین به شهروندان توصیه کرد: مراقب اطلاعات شخصی و خصوصی خود باشند و فضای مجازی را محیطی امن و قابل اعتماد تصور نکنند.

 سرهنگ تجری در پایان خاطر نشان کرد: نگهداری اطلاعات شخصی و خصوصی در حافظه گوشی و تجهیزات هوشمند در صورت سرقت توسط سودجویان سایبری، می تواند موجب تهدید، اخاذی و هتک حیثیت افراد شود که در این زمینه کاربران باید مراقب اطلاعات خود باشند و حتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی این اطلاعات مهم را تبادل نکنند و به اشتراک نگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار