آبرسانی به طبس و بیرجند ۲ طرح اولویت دار خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی آبرسانی به طبس و بیرجند را ۲ طرح اولویت دار و مهم استان برشمرد.

سارانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: اکنون ۵ طرح در حوزه آب از جمله آبرسانی از سربیشه با ۱۰۰ درصد پیشرفت، احداث تصفیه خانه آب (۱۰۰ درصد)، خطوط ارتباطی رفت و برگشتی تصفیه خانه، آبرسانی از محمدشهر به بیرجند در حال انجام است. 

او افزود: هدف از اجرای طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند، تأمین آب میان مدت شهر بیرجند است که با اجرایی شدن آن دغدغه‌ای در پیک مصرف تابستان نخواهیم داشت. 

سارانی تصریح کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه آب، طرح آبرسانی به بیرجند جزو طرح های اولویت دار قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی آبرسانی به طبس و بیرجند را ۲ طرح اولویت دار و مهم استان برشمرد و ادامه داد: با طرح آبرسانی به بیرجند ۱۵۰ لیتر به هزار لیتر این شهر افزوده شده و برای میان مدت مشکل آب شرب حل خواهد شد. 

او طول خط آبرسانی به بیرجند را ۶۰ کیلومتر اعلام و عنوان کرد: برای طرح  آبرسانی به بیرجند سه مرحله تعریف شده که تاکنون مرحله نخست به طول ۱۲ کیلومتر از ۶ حلقه چاه اجرا شده است. 

سارانی اظهار کرد: عملیات اجرایی ۱۴ کیلومتر در حال انجام است و مناقصه ۲۶ کیلومتر مرحله های بعدی نیز به زودی انجام می‌شود. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به نگاه ویژه وزارت نیرو امیدواریم طرح های آبرسانی به بیرجند و طبس هر چه سریعتر به اتمام برسد. 

او گفت: با توجه به وضعیت منابع آبی شهرستان طبس، آبرسانی به این شهرستان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

سارانی افزود: طول مسیر آبرسانی به طبس ۱۳۵ کیلومتر است که خطوط جمع آوری به طول ۷ کیلومتر، مخزن جمع آوری هزار مترمکعبی و خط انتقال به قطر ۴۰۰ میلی متر از جنس چدن داکتیل به طول ۳۲ کیلومتر از مشخصات فنی این طرح است.

منبع: فارس

برچسب ها: آب منطقه ای ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.