تکذیب خبر انتقال دفتر حماس از قطر به عراق

یکی از اعضای جنبش حماس اعلام کرد که ادعای یک روزنامه غربی مبنی بر انتقال دفتر حماس از قطر به عراق کذب است.

عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی حماس گزارش رسانه‌ها مبنی بر اینکه این جنبش قصد دارد از کشور قطر خارج شود و به جمهوری عراق برود را تکذیب کرد.

براساس گزارش سما الاخباریه، این مطلب در واکنش به گزارشی در روزنامه نشنال منتشر شد که مدعی شده بود حماس قصد دارد قطر را ترک کند و به عراق برود. روزنامه نشنال گزارش داد که حماس با افزایش فشار دوحه و آمریکا بر رهبران سیاسی جنبش برای نشان دادن انعطاف بیشتر در مذاکرات برای آتش بس در غزه، قصد دارد قطر را به مقصد عراق ترک کند.

منابعی در مصاحبه با این روزنامه ادعا کردند که دولت عراق ماه گذشته با این اقدام موافقت کرد و ایران مسئول حفاظت از رهبران، دفاتر و افراد حماس در بغداد خواهد بود.

این روزنامه در ادامه مدعی شد: این اقدام ماه گذشته توسط اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش و نمایندگان دولت‌های عراق و ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این روزنامه مدعی شد که این اقدام احتمالی ماه گذشته به طور جداگانه توسط هنیه و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که تلفنی صحبت کردند، بررسی شد.

در پی انتشار اخباری مبنی بر اینکه دولت قطر به حماس برای پذیرش شرایط رژیم صهیونیستی فشار می‌آورد، اعلام شد که این جنبش فلسطینی به دنبال این است که دوحه را ترک کند و به یک کشور عربی دیگر در منطقه برود.  

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار