۱۰ درصد از ظرفیت‌های دریایی کشور مورد استفاده قرار گرفته است

معاون دریایی سازمان بنادر گفت: تنها ۱۰ درصد از ظرفیت‌های گسترده دریایی کشور تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است.

علی اکبر مرزبان معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در برنامه روزی نو رادیو اقتصاد با بیان اینکه امروز روز جهانی  دریانورد است و دریانورد شامل همه رتبه ها و رده ها بر روی کشتی از جمله تجاری ، مسافری است گفت: اقتصاد دریایی آنقدر مهم است که در آبان ماه سال گذشته سیاست های کلی دریا توسط مقام معظم رهبری به تمامی قوای کشوز ابلاغ شد و دولت مکلف شد برنامه های خود را ظرف ۶ماه ابلاغ  کند.

وی افزود: در زمان شهید جمهور برنامه جامع تحقق سیاست های دریا محور در اردیبهشت ماه تهیه و به هئیت دولت ارائه شد چراکه یکی از اصلی ترین سیاست های رئیس جمهور شهید بحث توسعه  اقتصاد دریا محور و توجه به دریانورد بوده است.

مرزبان اظهار کرد: در  برنامه جامع تحقق سیاست های دریا محور یک جدول پیوست در حوزه آموزش  و ارتقای سطح علمی و جامع دریایی کشور تهیه‌ شده است.

معاون دریایی سازمان بنادر بیان کرد: بحث آموزش و ارتقای سطح علمی و جامع دریایی با توجه به اهمیتی که  در  بیش از ۷۰ حکم برای نهادها و انجمن های دریایی کشور تهیه شده تا ظرف یک دهه آینده جایگاه  اقتصاد دریایی  را به شان مورد نظر برسانیم.

مرزبان بیان کرد:  تا به امروز تنها از ۱۰ درصد از ظرفیت های بخش دریایی کشور مورد استفاده قرار گرفته و متاسفانه هنوز به آن جایگاه و ظرفیت های مد نظر از جمله توسعه سواحل مکران، توسعه سکوها، توسعه معادن ، بخش مسافری ،بخش تجاری و... استفاده کامل نشده است.

معاون دریایی سازمان بنادر بیان کرد:   توسعه دریایی سهم بسیاربالایی در تولید ناخالص و ارزآوری داشته و توسعه دریانوردی اهمیت بسیار زیادی در این بخش  دارد.

او گفت: حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دریانورد بر روی کشتی اقیانوس پیما مشغول به کار هستند. 

خبرنگار: محبوبه کباری 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار