خرید تضمینی گندم در میاندوآب آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف زارعان این شهرستان، توسط مراکز خرید این محصول آغاز شد.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: خرید گندم در ۴ مرکز خرید تضمینی این شهرستان شامل مراکز خرید روستا‌های گوگ تپه و حاج حسن مکریان، کارخانه آرد طراوت و سیلوی بادبند آغاز شده است.

وی افزود: یک مرکز خرید جو نیز در روستای نصیرکندی این شهرستان تجهیز شده که آماده دریافت محصول تولیدی زارعان شهرستان است و در مرکز خرید سیمینه روستای گوگ تپه علاوه بر خرید گندم، محصول تولیدی کلزاکاران منطقه نیز خریداری می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب اضافه کرد: مراکز خرید تضمینی غلات و کلزا، همه روزه حتی در روز‌های تعطیل، از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب، محصول تولیدی کشاورزان منطقه را دریافت می‌کنند و در راستای حمایت از زارعان، کارشناسان جهادکشاورزی، عاملان تشخیص و ذی حسابی با حضور تمام وقت در مراکز خرید، بر روند خرید تضمینی نظارت دارند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۹۳ هزار تن گندم، ۱۲ هزار تن جو و هزار و ۶۰۰ تن کلزا از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب برداشت شود.

مقدم در ادامه گفت: هر کیلو گرم جو با سه درصد اُفت مفید، ۲ درصد اُفت غیر مفید و ۱۲ درصد رطوبت به قیمت ۱۰۰ هزار ریال، گندم با چهار درصد اُفت مفید، ۲ درصد اُفت غیر مفید و ۱۲ درصد رطوبت به قیمت ۱۷۵ هزار ریال و کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت به قیمت ۳۵۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.