توزیع کنندگان شکر بالاتر از نرخ مصوب جریمه می‌شوند

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: توزیع کنندگانی که بالاتر از نرخ مصوب اقدام به عرضه شکر می‌کنند، مشمول جریمه می‌شوند.

رضا کنگری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت اقلام اساسی در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون در توزیع هیچ یک از اقلام اساسی نظیر شکر، روغن و برنج کمبودی وجود ندارد.

او از التهاب بازار شکر خبر داد و گفت: بسیاری از بنکداران به سبب ترس از تعزیرات در زمینه شکر فعالیت نمی‌کنند چراکه قیمت مصوب شکر با بازار آزاد همخوانی ندارد که همین امر باعث جریمه فعالان شکر شده است.

کنگری ادامه داد: کمیسیون نرخ گذاری بنکداران قیمت ۴۶ هزارتومان را باید برای مصرف کننده نهایی مصوب کند، درحالیکه قیمت مصوب فعلی ۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه شکر در سامانه بازارگاه در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، افزود: صنف بنکداری از طریق سامانه بازارگاه نمی‌تواند شکر خریداری کند که در نهایت این امر منجر به  ایجاد چالش در بازار شده است.

او با بیان اینکه کمبودی در عرضه برنج و حبوبات نداریم، گفت: بازار حبوبات نسبت به ابتدای سال تغییری ندارد و قیمت برنج ایرانی با نزدیک شدن به فصل برداشت روند نزولی به خود گرفته است.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابرام
۱۳:۴۰ ۰۶ تير ۱۴۰۳
یه جا 48 تومن میدن یه جا 50 یه جا جا 47.چرا بازار رو ول کردید آخه
آخرین اخبار