پدر پیوند کبد ایران:

امروزه ساختن مرکز سرطان از نان شب هم واجب‌تر است

ملک حسینی گفت: امروزه ساختن مرکز سرطان از نان شب هم واجب‌تر است، زیرا یک بیمار سالم بدون نان شب می‌تواند بخوابد، اما با درد سرطان نمی‌تواند بخوابد لذا باید تا می‌توانیم کمک کنیم.

سیدعلی ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران امروز ۵ تیرماه در مراسم افتتاحیه موسسه خیریه رویان ابوعلی سینا در شیراز، اظهار کرد: اگر خوب قرآن بخوانیم و علم هم یاد بگیریم، متوجه خواهیم شد که قرآن چارچوب راه درست هدایت را ترسیم می‌کند و تمام اصرار آفرینش در آن است.

او با اشاره به آیات قرآن کریم، بر ضرورت تدبر در قرآن کریم تأکید کرد و افزود: برای تدبر در آیات قرآن باید دائماً آیات آن را تکرار کرد تا بتوانیم به تدبر در قرآن کریم دست یایبم.

ملک حسینی با بیان نکاتی درباره علم ژنتیک و علم پزشکی که در قرآن کریم هم درباره آن مطرح و با توسعه علم، معجزات قرآن کریم نمایان شده است، افزود: همه موجودات زنده‌ای که در کائنات وجود دارد، فقط از ۴ عنصر ساخته شده است.

پدر پیوند کبد ایران با بیان اینکه بهترین شرح نطفه در قرآن کریم آمده است، برخی از آیات قرآن کریم در این رابطه را یادآور شد و افزود: سلول نطفه‌ای که خداوند خلق کرده است، سلول بنیادین است.

او به ساخت مرکز رویان ابوعلی سینا اشاره کرد و گفت: این مرکز رویانی که اینجا احداث شده است باید مهندسی معکوس خود را ادامه داده و جلو رود. هنوز مباحث زیادی از علم وراثت مانده است که باید کشف کند و هنوز ۹۸ درصد DNA معلوم نیست که چیست و تنها ۲ درصد آن شناخته شده است.

ملک حسینی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم تأکید کرده است که انسان را در بهترین زمان و مکان خلق کرده است، به تحلیل این آیه و همچنین آیات بعدی و ارتباط آن با علم ژنتیک و وراثت پرداخت و گفت: این کاری که در رویان شروع کرده ایم، یک کار تجاری نکرده ایم، اما تجارت در آن می‌آید، زیرا هر چیزی که نیاز مردم باشد، خود مردم به سمت آن می‌آیند و حتی نیاز به تبلیغات هم ندارد. 

موسس بیمارستان خیریه ابوعلی سینا با بیان اینکه اینجا را احداث کردیم و چند گروه ما را یاری دادند، تصریح کرد: خیران اصلی خانواده‌هایی هستند که اجازه دادند در سخت‌ترین شرایط، اعضای عزیز آنها اهدا شود و دوم خیرانی هستند که در احداث این مرکز اهتمام داشتند.

او با بیان اینکه خیرانی داریم که هرچه دارند اهدا می‌کنند، گفت: امروزه ساختن این مرکز سرطان از نان شب هم واجب‌تر است، زیرا یک بیمار سالم بدون نان شب می‌تواند بخوابد، اما با درد سرطان نمی‌تواند بخوابد لذا باید تا می‌توانیم کمک کنیم. هر کسی خداوند بیشتر به او عطا کرده است، وظیفه‌اش است که بیشتر کمک کند.

ملک حسینی بیان کرد: مراکزی که در بیمارستان ابوعلی سینا می‌سازیم کمتر از ۱۵ هزار میلیارد تومان خرج ندارد. اگر همه دست به دست هم دهند، قطعاً این مراکز ساخته می‌شوند. باید خیران در این زمینه مسابقه دهند.

ما در علوم پایه بسیار عقب هستیم

او با بیان اینکه ما به خصوص در علوم پایه بسیار عقب هستیم و اگر شب و روز کار نکنیم، نمی‌رسیم، تأکید کرد: باید کار عاشقانه و عارفانه انجام دهیم تا به قله‌های رفیع علم دست یابیم.

ملک حسینی، تمام موارد پیشرفته تکنولوژی در کشور‌ها توسط مردم ساخته شده است نه دولت، افزود: در کشورمان هم باید اینگونه باشد و کاری نداشته باشیم چه کسی در دولت در رأس است. مردم خودشان در این زمینه اهتمام داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار