گام بلند جهاد کشاورزی در تولید برنج بدون سموم + فیلم

توزیع رایگان زنبور تریکوگراما بین برنجکاران بابلی از سوی جهاد کشاورزی در جهت مبارزه بیولوژیکی علیه آفت ساقه‌خوار برنج آغاز شد.

غلامی مدیر جهاد کشاورزی بخش بندپی غربی بابل در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران با بیان اینکه فراگیری طرح توزیع رایگان زنبور تریکوگراما تاثیر مستقیمی در سلامت‌سازی برنج خواهد داشت، گفت: این دومین مرحله توزیع زنبور تریکوگراما بین برنجکاران مبارزه با نسل دوم آفت ساقه‌خوار برنج می باشد که در حال انجام است اقدامی که سبب می‌گردد با کاهش استفاده از سموم شیمیایی شاهد تولید برنجی سالم در سفره‌های مردم باشیم.

او با اشاره به سهمیه ۳ هزار هکتاری شهرستان بابل در این طرح، افزود: هر ساله این رسالت ترویجی از سوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران به مقدار معینی در اختیار شهرستان‌ها قرار می‌گیرد، سهمیه تریکوگرامای شهرستان بابل امسال ۳ هزار هکتار است که از این تعداد ۳۳۰ هکتار سهمیه اراضی کشاورزی بخش بندپی غربی بود. 

غلامی گفت: در همین راستا روستای شهید‌آباد بخش بندپی غربی بابل رو به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب کردیم با هدف کاهش مصرف سموم که با استقبال خوب کشاورزان هم همراه بود.

مدیر جهاد کشاورزی بخش بندپی غربی افزود: تمامی این تریکوکارت‌ها با مشارکت مسئولان فنی فروشگاه‌های سموم کشاورزی بصورت رایگان در اختیار برنجکاران قرار گرفته است.

غلامی با تاکید بر اینکه هدف از اجرای این طرح، ترویج آن در بین کشاورزان است، گفت: بخش بندپی غربی بابل دارای ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی کشاورزی است که ما فقط ۳۳۰ هکتار آن را تحت پوشش این طرح قرار دادیم و هدف ما هم ترویجی است از این اقدام در روستاهای پایلوتی که اجرا کرده ایم استقبال کشاورزان عالی بود و همین امر امید دهنده فراگیری این طرح در سال‌های آینده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.