حکم محکومیت ۲۷ نفر از مدیران و کارمندان کردستان صادر شد

حکم محکومیت قطعی ۲۷ نفر از مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی در محاکم قضایی استان کردستان صادر شده که جرائم آنان شامل اختلاس، ارتشا و غیره بوده است.

عیسی هواسی بازرس کل استان کردستان با اشاره به اینکه گزارشات سازمان بازرسی متناسب با عملکرد دستگاه‌های اجرایی بر سه اصل "اصلاحی، تخلفاتی و کیفری" تهیه می‌شود، اظهار داشت: در سال گذشته در بخش نخست؛ ۱۰۰ گزارش اصلاح امور به دستگاه‌های اجرایی استان ارسال شده که جمعاً ۲۵۶ پیشنهاد جهت اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود: از میان گزارشات اصلاحی، در ۴۳ گزارش ۱۲۶ پیشنهاد تاکنون اجرا شده و در ۵۷ گزارش ۱۳۰ پیشنهاد در حال پیگیری و اجرا است.

بازرس کل استان کردستان تصریح کرد: همچنین در سال گذشته ۳۱ گزارش تخلفاتی مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان به مراجع صالح (کمیته انظباتی هیئت رسیدگی به تخلفات اداری، شورا‌های حل اختلاف و کمیته انتظامی و...) ارسال شده که تاکنون ۱۱ گزارش تخلفاتی اجرا و رأی صادر شده و ۲۰ گزارش در حال پیگیری و رسیدگی است.

وی با بیان اینکه آرای واصله سال گذشته مربوط به پرونده‌های ۱۴۰۲ و سال‌های ماقبل جمعا ۱۲۹ رأی صادر شده است خاطر نشان کرد: در این آرا ۱۰۳ محکومیت، ۶ نفر بازنشسته و فوتی و عدم صلاحیت، ۲۰ نفر برائت و حدود ۸۰ درصد محکومیت، ۱۵.۵ درصد برائت و ۴.۵ درصد بازنشسته و عدم صلاحیت بوده است.

هواسی درباره گزارشات کیفری بیان کرد: در سال گذشته در قالب ۱۲ گزارش ارسالی ۲۳ نفر به مراجع قضایی سطح استان معرفی شده‌اند که تاکنون ۲ گزارش مختومه و ۱۰ گزارش در حال رسیدگی است.

بازرس کل استان کردستان اذعان داشت: در بررسی پرونده‌های کیفری سال ۱۴۰۲ و ماقبل حکم محکومیت قطعی ۲۷ نفر از مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی در محاکم قضایی استان صادر شده که جرائم آنان شامل اختلاس، ارتشا، تضییع حقوق عمومی و دولتی، تصرف غیرقانونی در اموال دولت و ... بوده است.

منبع :تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.