رئیس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری؛

غدیر، بزرگ‌ترین عید شیعیان است

حجت‌الاسلام کریمی گفت: غدیر، بزرگ‌ترین عید شیعیان است و مردم همواره نسل به نسل برای زنده نگه داشتن این روز تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام محمد کریمی اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در روز غدیر از افراد حاضر در آن محل بیعت گرفتند و در آن روز سفارش کردند که از امیرالمومنین علی (ع) تبعیت کنید و مامور شدند که رسالت خود را تبلیغ کنند.

وی افزود: مردم در هیچ نسلی نسبت به عید غدیر بی‌تفاوت نخواهند بود و برای زنده نگه داشتن این روز تلاش می‌کنند و این موضوع نشان دهنده اهمیت روز غدیر برای مومنان و شیعیان است.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به برگزاری مهمونی خانوادگی غدیر، اضافه کرد: به‌همت نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی و نیز مجموعه‌های مردمی سراسر کشور، اجتماع و میهمانی بزرگ غدیر برنامه‌ریزی شده و در شهر‌های مختلف با شکوه خاصی برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز جماعت در این اجتماع بزرگ مردمی، افزود: در این راستا، ستاد اقامه نماز استان، پنج ایستگاه نماز را در طول مسیر میهمانی خانوادگی غدیر آماده ساخته بود تا مردم در فضایی معنوی نماز جماعت مغرب و عشاء را اقامه کنند.


بیشتر بخوانید


حجت السلام کریمی بیان داشت: در شهرکرد نیز شاهد یک جشن باشکوه مردمی با برپایی ۲۰۰ موکب بودیم، که خدمات متنوع آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، پذیرایی و... را به مردم ارائه دادند.

وی گفت: استفاده از ظرفیت مردمی در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و نیز ویژه‌برنامه‌های ملی و مذهبی بسیار مهم است و همانطور که مردم در مناسبت‌هایی همچون عاشورا و اربعین یا لیالی قدر با شکوه خاصی محافل عزاداری برپا می‌کنند امروز می‌بینیم که مردم مشتاق امیرالمؤمنین علی (ع) تمام ظرفیت‌ها را برای برپایی جشن غدیر به خط کرده‌اند.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: امید است که حضور با شکوه مردم در این جشن بزرگ، زمینه‌ساز حضور حداکثری آنان در پای صندوق‌های رأی در روز جمعه هشتم تیرماه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار