مراسم جشن و عمامه‌گذاری به مناسبت عید غدیر در بیوت مراجع تقلید برگزار شد

مراسم جشن و عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه، روز سه شنبه همزمان با عید غدیر خم در بیوت و دفاتر مراجع عظام تقلید در قم برگزار شد.

مراسم عمامه گذاری و شادی با حضور علما، اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم ترتیب یافت و جمعی از طلاب حوزه علمیه قم در سنتی دیرینه به دست حضرات آیات مراجع تقلید سید موسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی و آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

مراسم جشن عیدغدیرخم، عید ولایت و امامت و مراسم عمامه گذاری طلاب با حضور آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید برگزار شد.

مراسم جشن عیدغدیرخم، عید ولایت و امامت و مراسم عمامه گذاری طلاب با حضور آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

مردم قم در سالروز عید سعید غدیرخم روز امامت و ولایت در جوار حرم ملکوتی کریمه اهل بیت (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) به جشن و سرور پرداختند.

عاشقان اهل بیت (ع) این عید را به بانوی عالمه و مکرمه حضرت فاطمه معصومه (س) تبریک می‌گویند و در کنار مضجع شریفش زیارت نامه قرائت می‌کنند و نسبت به شناخت واقعه غدیر و سلسله امامت و ولایت، معرفت افزایی کرده تا از دریای بی کران رحمت الهی بهره‌مند شوند.

در ۱۸ ذی الحجه سال ۱۰ هجری قمری، در آخرین حج پیامبر (ص) که به حجه الوداع معروف است بیش از یک صد و بیست هزار تن شرکت کردند که بعد از پایان حج، در مکانی میان مکه و مدینه به نام غدیر خم بر پیامبر موضوع جانشینی و امامت علی (ع) از سوی وحی الهی ابلاغ شد.

از جهاز شتران در محل غدیر منبری ساختند تا پیامبر اسلام بر فراز آن برود و فرمان الهی را به گوش مردم برساند؛ پیامبر (ص) بنا بر فرمان خداوند با اعلام ولی و جانشین بعد ازخودش اینگونه دین را بر مردم کامل و نعمت را بر آنها تمام کرد.

رسول خدا (ص) خطبه غدیر را ایراد کردند که در آن از حمد و ثنای خداوند تا رسالت و امامت امیرالمومنین (ع) و سلسله امامت و عصمت طهارت بیان شده بود و بعد از آن دست مولا علی (ع) پیشوای اول شیعیان را بالا گرفته و فرمودند: «پس هر کس که من مولای او هستم، علی مولای اوست» و این جمله را سه بار تکرار کردند.

پیامبر اکرم (ص) عمامه خود را که «سحاب» نام داشت، بر سر امیرالمومنین (ع) گذاشتند و انتهای عمامه را از پشت سر بر دوش آن حضرت قرار دادند و بعد از آن همه کسانی که در آن مراسم حضور داشتند بیعت عمومی با پیامبر (ص) و امام علی (ع) کردند و این واقعه بزرگ را سه روز جشن گرفتند و به یکدیگر تبریک و تهنیت گفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.