گام کاخ سفید برای اعزام پیمانکاران نظامی به اوکراین

در پی پیشرفت‌های اخیر مسکو در جنگ با کی‌یف، دولت بایدن قصد دارد ممنوعیت عملیاتی پیمانکاران نظامی آمریکایی برای استقرار در اوکراین را لغو کند.

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از چهار مقام آگاه آمریکایی می‌گوید، دولت جو بایدن در حال حرکت به سمت لغو ممنوعیت استقرار پیمانکاران نظامی آمریکایی در اوکراین است تا به ارتش این کشور در حفظ و تعمیر سیستم‌های تسلیحاتی ارائه شده کمک کند.

به گزارش این شبکه، این اقدام در صورت عملی شدن تغییر قابل توجه دیگری را در سیاست دولت بایدن نسبت به جنگ اوکراین نشان می‌دهد. 

گفته می‌شود دولت در حال کار بر روی این تصمیم است و رئیس جمهور آمریکا هنوز تایید نهایی را ارائه نکرده است. 

مقامات می‌گویند در صورتی که این طرح تصویب شود، احتمالا در سال جاری اجرایی خواهد شد و به پنتاگون اجازه می‌دهد برای اولین بار از زمان آغاز جنگ در اوکراین، به برخی شرکت‌های آمریکایی اجازه دهد در خاک اوکراین کار کنند. انتظار می‌رود این طرح سبب شود استفاده و تعمیر تسلیحات آمریکایی که به اوکراین فرستاده شده، تسهیل شده و سرعت بیشتری پیدا کند. 

کاخ سفید در دو سال گذشته اصرار داشته که همه آمریکایی‌ها، به ویژه نظامیان آن از خطوط مقدم اوکراین دور بمانند تا از تنش با روسیه جلوگیری کند. وزارت خارجه آمریکا از سال ۲۰۲۲ به صراحت به شهروندان خود در خصوص سفر به اوکراین هشدار داده است. در نتیجه، تجهیزات نظامی آسیب دیده همواره از اوکراین به کشور‌های لهستان، رومانی یا دیگر کشور‌های عضو ناتو فرستاده می‌شود که فرآیندی زمان‌بر است. نیرو‌های آمریکایی همچنین در برخی موارد از طریق ارتباط ویدئویی به نیرو‌های اوکراینی در خصوص روش‌های نگهداری و تعمیر تدارکات مشاوره می‌دهند. امری که با محدودیت‌های خود همراه است.

اکنون مقامات می‌گویند دستاورد‌های ویژه روسیه در ماه‌های اخیر سبب شده برخی به فکر تجدیدنظر در این سیاست بیفتند. یکی از سیستم‌های پیشرفته‌ای که گفته می‌شود احتمالا نیاز به تعمیر و نگهداری اصولی دارد، جت جنگنده اف-۱۶ است که قرار است اواخر امسال به کی‌یف تحویل داده شود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۰۶ تير ۱۴۰۳
مثل اینکه سال ۲۰۲۴ سال خیلی مهمیه
آخرین اخبار