یورو ۲۰۲۴؛

صدرنشینی انگلیس با یک نمایش ضعیف/ حذف صربستان و صعود دانمارک و اسلوونی با یک اتفاق عجیب

دانمارک با شرایطی برابر از نظر تفاضل گل و تعداد کارت‌های زرد با اسلوونی، به عنوان تیم دوم به مرحله حذفی صعود کرد.

در ادامه مسابقات یورو ۲۰۲۴، تکلیف گروه C مسابقات هم با برگزاری دو دیدار باقی مانده این گروه مشخص شد و تیم‌های انگلیس، دانمارک و اسلوونی راهی مرحله بعد شدند.

امشب انگلیس، صدرنشین گروه در شهر کلن به مصاف اسلوونی رفت که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. سه شیر‌ها که صعودشان به مرحله بعد قطعی شده بود، امشب هم مثل دو بازی قبلی خود در این جام، نمایش خوبی نداشتند و به لطف گروه آسانی که در آن قرار داشتند، در نهایت توانستند با پنج امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شوند.

البته این صدرنشینی برای شاگردان ساوتگیت بسیار ارزشمند بود، زیرا توانستند با این نتیجه، برای مرحله حذفی، به سمت آسان‌تر جدول بروند. در این سمت فقط ایتالیا به عنوان یک مدعی قرار دارد و در سمت دیگر جدول، فرانسه، آلمان، پرتغال و اسپانیا قرار دارند و ممکن است هلند هم به همان سمت برود و از بین همه این مدعیان فقط یک تیم به فینال خواهد رسید. ایتالیا و انگلیس هم در صورت پیروزی در مرحله یک هشتم نهایی، در یک چهارم به هم برخورد خواهند کرد تا فینال دوره قبل را در یک چهارم این دوره ببینیم.

در دیگر دیدار این گروه، دانمارک و صربستان هم به تساوی بدون گل رضایت دادند. با این نتیجه صربستان دو امتیاز شد و در قعر جدول گروه قرار گرفت. نکته جالب اینکه دانمارک هم مانند اسلوونی سه امتیازی شد و بازی رودروی دو تیم و همچنین تفاضل گل و گل زده و خورده و حتی کارت زرد‌های دو تیم هم برابر بود. به این ترتیب به جایگاه دو تیم در مقدماتی صعود به یورو ۲۰۲۴ توجه شد و با توجه به اینکه دانمارک رتبه بالاتری نسبت به اسلوونی داشت، این تیم در رتبه دوم گروه قرار گرفت و در مرحله بعد باید به مصاف آلمان میزبان برود. اسلوونی هم البته با این سه امتیاز می‌تواند به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم گروه‌ها صعود کند. به این ترتیب حذف کرواسی، تیم سوم گروه دوم که دیشب در برابر ایتالیا تن به تساوی داد، قطعی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار