قاضی آمریکایی حکم آزادی جولیان آسانژ را صادر کرد

دادگاهی در آمریکا چهارشنبه جولیان آسانژ موسس وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس را پس از پذیرش اتهام خود آزاد کرد.

به گزارش رویترز، آسانژ چهارشنبه در «سایپان» از قلمرو‌های آمریکا در اقیانوس آرام در دادگاه حاضر شد.وی در جلسه سه ساعته دادگاه یک فقره اتهام خود یعنی تلاش برای دستیابی به اسناد طبقه‌بندی شده دفاع ملی آمریکا و انتشار آنها را پذیرفت.

آسانژ اظهار کرد: من به عنوان یک روزنامه‌نگار منبع خودم را تشویق می‌کردم اطلاعاتی در اختیار قرار دهد که گفته می‌شود طبقه‌بندی شده است تا آنها را منتشر کنم.معتقد بودم که متمم اول قانون اساسی آمریکا از این اقدام حمایت می‌کنم، اما می‌پذیرم که این مساله ناقض قانون ضدجاسوسی بود.

«رامونا مگلونا» قاضی منطقه‌ای آمریکا در سایپان خطاب به آسانژ گفت: پس از این اظهارات می‌توانید به عنوان یک مرد آزاد از دادگاه خارج شوید.

آسانژ به دلیل دوره حبسی که انگلیس سپری کرده بود، پس از پذیرش اتهام خود آزاد شد.وی قرار است تا ساعاتی دیگر با همراسی سفرای استرالیا در انگلیس و آمریکا به کشورش استرالیا بازگردد.

ویکی لیکس در سال ۲۰۱۰ صد‌ها هزار سند محرمانه ارتش آمریکا را در مورد جنگ‌های افغانستان و عراق همراه با مجموعه‌ای از تلگراف‌های دیپلماتیک که به عنوان بزرگترین نشت امنیتی در تاریخ ارتش ایالات متحده شناخته می‌شود، منتشر کرد.

آسانژ در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا، به دلیل انتشار مجموعه اسناد محرمانه آمریکا متهم شد.این اسناد شامل گنجینه‌ای با بیش از ۷۰۰ هزار سند و گزارش‌های میدانی از جنگ مانند ویدئویی از سال ۲۰۰۷ از شلیک یک بالگرد آمریکا به سمت نیرو‌های عراقی و کشته شدن ده‌ها نفر از جمله دو کارمند خبرگزاری رویترز بود.

آسانژ نخستین بار در سال ۲۰۱۰ در انگلیس و بر اساس یک حکم از سوی مقامات سوئدی که قصد داشتند از وی درباره اتهامات مرتبط با جنایت جنسی بازجویی کنند، دستگیر شد. وی پس از این ماجرا به سفارت اکوادور گریخت و هفت سال در آنجا ماند تا به سوئد استرداد نشود.وی در نهایت در سال ۲۰۱۹ از سفارت اکوادور خارج و به دلیل عدم پرداخت وثیقه به زندان بلمارش انگلیس فرستاده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۳:۲۱ ۰۶ تير ۱۴۰۳
پاش به آمریکا برسه یک دادگاه دیگر بازداشت میکند استرالیا هم برود سیاه ترور میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۶ تير ۱۴۰۳
حقوق بشر آمریکایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۶ تير ۱۴۰۳
گناه اسانژ این بود که میخواست حقوق بشر و ازادی
دورغین غرب را بیان کند. و به تصویر بکشد
که
بیش از یک دهه تحت فشار و زندانی شد
آخرین اخبار