هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان زنجان همچنان معتبر است

کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شده برای استان همچنان تا آخر هفته جاری معتبر است.

الهام نجفی کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابری است که در بعدازظهر با وزش موقت باد نسبتا شدید و افزایش ابرها و در برخی نقاط با رگبار باران و رعد و برق همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی کم و بیش تا پایان هفته ادامه دارد، یادآور شد: در این مدت بعدازظهرها رگبار پراکنده باران و رعد و برق برای برخی نقاط استان پیش بینی و بر همین اساس هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است.

نجفی اظهار داشت: به دلیل ماهیت رگباری بارشها احتمال باران‌های محلی، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها وجود داد به همین دلیل به هم استانی ها توصیه می شود طی این مدت در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تردد و توقف نکنند و به دلیل وقوع رعد و برق در فضای باز و ارتفاعات حضور نیابند.

وی ادامه داد: در روزهای ابتدایی هفته آینده ناپایداری های جوی کاهش می یابد اما احتمال بارشهای پراکنده دور از انتظار نیست.

نجفی گفت: فردا / پنجشنبه/ مناطق مختلف استان با کاهش دما مواجه می شود که بعد از آن دوباره افزایش می یابد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۹ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نیافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۲ و ۳۰ درجه، ابهر ۱۴ و ۳۰ درجه، خرمدره ۱۵ و ۳۱ درجه، آب‌بر ۲۳ و ۳۴ درجه، قیدار ۱۲ و ۲۸ درجه،‌ سلطانیه ۱۲ و ۳۰ درجه و ماهنشان ۱۵ و ۳۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.