انسداد ۱۲ حلقه چاه غیر مجاز در گرگان

مدیر منابع آب گرگان گفت: ۱۲ حلقه چاه غیر مجاز در محدوده منابع آب شهرستان به جهت حفظ منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از برداشت بی رویه منابع آبی پر و مسلوب المنفعه شد.

امین عموزاد گفت: با پر و مسلوب المنفعه کردن و جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز مقدار ۴۴۰ هزارمترمکعب در این مدت صرفه جویی آب در بخش کشاورزی شده است.

وی افزود: طی گزارش‌های مردمی مبنی بر حفرچاه غیرمجاز، کارشناسان این مدیریت به محل‌های اعلامی، اعزام و از حفر ۴۳ حلقه چاه غیرمجاز جلو گیری نمودند.

عموزاد افزود: استحصال بی رویه از منابع آب زیرزمینی با حفر چاه‌های غیرمجاز از جمله دلایلی است که باعث شده منابع آب زیرزمینی بشدت کاهش یابد و تنش ناشی از کمبود آب گریبانگیر بسیاری از مناطق شود.

وی با اشاره به سخت‌تر شدن شرایط کشاورزان در شهرستان گرگان در دوران خشکسالی گفت: حتی افزایش بارندگی‌ها درچند ماهه گذشته در این منطقه نتوانست مشکلات و مسائل ناشی از خشکسالی‌های چند سال اخیر را تقلیل دهد.

وی افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده است که کشاورزان ضمن آگاهی از مضرات چاه‌های آب غیر مجاز، در اطلاع رسانی این تخلف به مراجع قضایی و امور آب اهتمام بیشتری داشته باشند.

مدیر منابع آب شهرستان گرگان با اشاره به اینکه انسداد چاه‌های غیرمجاز نقش موثری در جلوگیری از افت و هدررفت آب‌های زیرزمینی دارد، گفت: در اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، عملیات انسداد چاه‌های غیرمجاز به طور جدی پیگیری می‌شود.

برچسب ها: آب منطقه ای ، چاه آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار