رئیس جمهور منتخب باید به وعده‌هایش عمل کند

مسئول ستاد انتخاباتی پزشکیان در ایلام با تاکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: امیدوارم هر شخصی که رئیس جمهور می شود وعده‌هایش محقق شوند.

محمدرضا مروارید مسئول ستاد انتخاباتی پزشکیان در ایلام اظهار داشت: در همه‌ کشورهای دنیا این بحث وجود دارد که اگر مردم پشتیبان یک دولت باشند قطعا این پشتوانه مردمی موجب مصونیت آن حکومت از تمام جریانات دشمنان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بعضی کشورها با داشتن پیشرفته‌ترین سلاح‌های  هسته‌ای، چون پشتوانه ‌مردمی ندارند، مشکلات زیادی داشته و کاری از پیش نخواهد برد، ادامه داد: بنابراین پشتوانه مردمی برای حکومت در داخل سبب ثبات در مسائلی چون اقتصاد، اجتماع و امنیت خواهد شد و همچنین سبب مایوس شدن دشمنان در خارج کشور خواهد شد.

مسئول ستاد انتخاباتی پزشکیان در  ایلام با تاکید بر اینکه در کشور ما نیز انتخابات به عنوان یکی از مظاهر پشتوانه مردمی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سه انتخابات گذشته افت زیاد مشارکت وجود داشت که در انتخابات مجلس به 43 درصد رسید که این عدم مشارکت، با توجه به اینکه  سازمان های جهانی و سایر کشورهای به کشور ما چشم دوخته اند زنگ خطری خواهد بود.

مروارید با بیان اینکه حضور همه سلایق در انتخابات نقش موثری در بالا رفتن مشارکت خواهد داشت، افزود: اگر در انتخابات مجلس دوازدهم ردصلاحیت‌ها وجود نداشت آمار مشارکت مردم در انتخابات بالاتر بود.

مسئول ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان با بیان اینکه انتخابات این دوره بر خلاف انتخابات سال 1396 و 1400 ظاهراً چالشی نیست، گفت: سه نفر از کاندیداهای ریاست‌ جمهوری به ضوابط، شرایط و اخلاق معتقد هستند و کار اجرایی انجام داده اند‌ و باید ببینیم برنامه‌های که دارند کدام یک سلیقه ی مردم است.

مروارید گفت: طی سه سال گذشته 3 نفر از 6 کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در کارهایی اجرایی بوده‌اند‌ و تمام مشکلات این مدت چون، افزایش قیمت دلار، مشکلات بورس، تورم و غیره به نوعی دست اندرکار بوده اند‌ و اکنون باز وعده درست کردن این مشکلات را دارند، اگر می خواستید اوضاع را درست کنید در این سه سال چرا انجام نداده اید؟

وی با بیان اینکه آقای پورمحمدی وعده‌ای نمی‌داد و انصافا در پکیج خوبی مطالب خود را ارائه می‌کرد، گفت: آقای پزشکیان نیز به عنوان نماینده چند دوره در مجلس شورای اسلامی نسبت به مسائل موجود در همه دولت‌ها حتی دولت اصلاحات انتقاد داشته است.

وی با اشاره به انتقاد پزشکیان به وضع موجود گفت: پزشکیان معتقد است، یک سری سیاست‌های کلی و مصوبات مجلس، را اصلا اجرا نکرده‌اند، از جمله سند چشم‌انداز که باید در 1404 باید در خیلی از شاخص‌ها اول منطقه باشیم که در حال حاضر پنجم هم نیستیم.

مسئول ستاد انتخاباتی پزشکیان در ایلام گفت: پزشکیان معتقد است با آمدن در عرصه ریاست جمهوری این سیاست‌ها و برنامه ها را با همکاری مجلس ( اگر برنامه پنج ساله هفتم مشکلی داشت) اصلاح خواهیم کرد.

مروارید با بیان اینکه در این 45 سال نظام جمهوری اسلامی کارهای زیادی در دولت‌های  مختلف (کم و زیاد ) در استان ایلام انجام شده است، گفت: کارهای خوبی در استان ایلام حتی در دوران دفاع مقدس، با وجود مشکلات جنگ اقداماتی چون کارخانه سیمان و توسعه راه‌ها صورت گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه در دوره آقای هاشمی رفسنجانی در بحث سازندگی اقدامات خوبی صورت گرفت، افزود: همچنین در دوره آقای خاتمی صنعت پتروشیمی و پالایشگاه وارد استان شد.

مروارید با اشاره به ادامه‌دار بودن این اقدامات در دوره آقای احمدی‌نژاد، افزود: 50 هزار هکتار دهلران سامانه گرمسیری، تونل کبیرکوه، چهار بانده شدن جاده  مسیر ایلام به مهران و غیره در دولت روحانی انجام شد.

وی با بیان اینکه در همه دولت ها اقداماتی کم و بیش در استان انجام شده است، تصریح کرد: در دوره اصلاحات به ویژه در زمان آقای خاتمی « دوره ای که خودم استاندار بودم » بیشترین و بهترین خدمات به استان ایلام چون چهار بانده کردن 80 کیلومتر از جاده ی 100 کیلومتری ایلام به مهران، اقدامات مناسبی در حوزه ی صنعت، پایانه های مرزی، اربعین و غیره ارائه شده است.

مسئول ستاد انتخاباتی پزشکیان در ایلام  با بیان اینکه در این سه سال گذشته مشکلات استان مربوط به بحث کشوری بود، گفت: اگر مدیران استانی اعتبار داشته باشند، کارهای عمرانی انجام می دهند. 

وی با بیان اینکه از سال 99 تحریم‌هایی توسط ترامپ علیه کشورمان افتاد،و در آن زمان دولت شروع به بازیابی کرد و شاخص ها از طریق فروش نفت و صادرات در حال بالا رفتن بود، گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم شعار سه روزه جهت کاهش ارز پنج هزاری متاسفانه به حقیقت نپیوست و تغییر مثبتی در این زمینه ایجاد نشد و فشار زیادی از نظر اقتصادی به مردم وارد شد، همچنین از نظر اعتبارات عمرانی کارهای زیادی در استان انجام نشد و اقدام مثبتی در پروژه‌هایی چون راه‌های مواصلاتی استان و بیمارستان ملکشاهی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به تاخیر سفر دوم رئیس جمهور شهید به استان گفت: وجود نداشتن هیچ پروژه‌ای بعد از گذشت سه سال برای افتتاح دلیل این امر بود. مثال این مهم هزینه 6 هزار میلیارد تومان که گفته می شود، برای جاده‌های استان انجام شده است، اما اکثر پیمانکاران همه خود را طلبکار می دانند و می گویند هیچ پولی دریافت نکرده اند و سئوال اینجاست این پول کجاست؟ و اگر بوده، باید استان خیلی رشد می کرد.

مروارید با بیان اینکه شعار دادن رسم کاندیداها در ابتداست و بعد از مدتی می بینیم که قابل اجرا نیستند، گفت: این امر چند مسأله دارد، نبودن شخص در کار اجرایی دلیل اول این امر بوده و کسانی که کارهای اجرایی انجام داده اند در این دوره آقایان پزشکیان، قالیباف، پور محمدی و جلیلی شعارهای آنچنانی نمی دهند، چون می دانند کار اجرایی به این سادگی نیست و قطعا مردم از آنها مطالبه و پیگیری می کنند، بنابراین شعارهایی که داده می شود براساس امکانات کشور باشد.

وی با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری به مناسبت آزادسازی مهران و دعوت امام جمعه آن زمان ایلام از رهبری، گفت: رهبری فرمودند؛ امکانات دولت خوب نیست و مشکلاتی وجود دارد بنده هم نمی‌توانم یک سری وعده اضافه کنم جالب نیست، دقیقا در این شرایط همین موضوع صدق می کند و اگر تغییراتی در سیاست خارجی ایجاد نشود و تحریم ها به همین صورت بماند خیلی امیدی به تغییر وضع موجود نیست. امیدوارم هر شخصی که رئیس جمهور می شود وعده‌هایش محقق شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.