مودیان قزوینی مشمول ارسال صورتحساب الکترونیکی شدند

مدیرکل امور مالیاتی قزوین اعلام کرد: مودیانی که تا پایان زمستان سال گذشته فروش ۱۸۰ میلیارد ریال داشته اند بایستی از ابتدای تیرماه صورتحساب الکترونیکی نوع یک و ۲ خود را ارسال کنند.

سیدمحمود موسوی صانع مدیرکل امور مالیاتی قزوین گفت: اشخاص حقیقی که فروش آنها تا پایان زمستان سال گذشته بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال بوده، از ابتدای تیرماه امسال مکلف به صدور صورتحساب الکترونیکی نوع یک و یا ۲ و ثبت آن در سامانه مودیان هستند.

وی با بیان اینکه اگر فروش هر مودی طی سال از نصاب مقرر در ماده ۱۴ مکرر قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و تبصره یک آن عبور کند، از ابتدای دومین دوره بعد از اتمام دوره عبور ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی خواهد بود، عنوان کرد: در همین راستا مودیانی که فروش آنها تا پایان پاییز سال گذشته به ۱۸۰ میلیارد ریال رسید از ابتدای فروردین ماه امسال مکلف به صدور صورتحساب الکترونیکی نوع یک و یا ۲ شدند و به همین ترتیب چنانچه فروش مودی تا پایان اسفند ماه سال گذشته از ۱۸۰ میلیارد ریال عبور کند، از ابتدای تیرماه امسال مکلف به صدور صورتحساب الکترونیکی نوع یک و یا ۲ است.

موسوی با بیان اینکه تاکنون ۸۵ درصد از مودیان حقوقی استان نسبت به ارسال صورتحساب خود اقدام کرده اند، افزود: تاکنون سه میلیون و ۳۵۰ هزار صورتحساب در سامانه مودیان استان بارگزاری شده که ۲ میلیون و ۲۵۰ صورتحساب به صورت مستقیم توسط مودیان ارسال و مابقی نیز از طریق شرکت‌های معتمد به انجام رسیده است.

وی اضافه کرد: براساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور در دی ماه سال گذشته، چهار گروه از مودیان شامل پزشکان، وکلا، صنف طلا و فروشندگان مواد معدنی از ابتدای دی ما سال گذشته مشمول اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی شدند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تاکید کرد: این اداره کل آمادگی کامل را دارد تا آموزش‌های لازم از هر طریقی را که اتحادیه‌ها و صنوف درخواست کنند را برای مودیان مشمول خود ارایه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.