طی امسال انجام شد:

آزادی ۱۱۶ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان‌های کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۱۱۶ مددجوی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان طی امسال آزاد شدند.

حجت‌الاسلام‌  ابراهیم حمیدی در آیین آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که به مناسبت هفته قوه قضاییه در محل زندان مرکزی کرمان انجام شد، گفت: در الگویی که نظام جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب به دنیا ارائه داده است، زندان‌بانی در نظام اسلامی است. 

وی افزود: از این‌رو به زندانی فقط به‌عنوان مجرم و بحث جرم نگاه نمی‌شود و سیاست سزاکارانه در آن نیست و مجازات افراد، فرع بر رسیدگی به احوال آن ها و تشکیل شخصیت، بازپروری، رشد، تکامل و نمو افرادی است که به هر دلیل مرتکب جرمی شده‌اند. 

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: هر فردی که با وجدان بیدار به زندان‌های کشور نگاه کرده و برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و درمانی زندان‌ها را دیده، این اقدامات را مورد تحسین قرار داده است. 

حجت‌الاسلام حمیدی بیان داشت: امروز وقتی زندان‌های کشور‌هایی را می‌بینیم که ندای کاذب آن ها درباره حقوق بشر گوش همه را کَر کرده است، متوجه می‌شویم که واقعیت حرف و عمل آن ها فرق دارد. 

وی تصریح کرد: امروز ۴۷ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی ۲۴۷ میلیارد تومان به‌مناسبت هفته قوه قضاییه از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند. 

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه پارسال ۳۲۰ مددجوی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شده‌اند، گفت: ۶۹ مددجوی جرائم غیرعمد در سه ماهه ابتدای امسال از زندان‌های استان کرمان آزاد شده‌اند که با افرادی که امروز آزاد می‌شوند، شمار مددجویان آزاد شده جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان در سال جاری ۱۱۶ نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار