ایران، پنجمین کشور دنیا در تولید کیت آزمایشگاهی است

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ایران پنجمین کشور دنیا در تولید نوعی کیت آزمایشگاهی است و تا دو هفته آینده از کیت ۳۲ لوکوست رونمایی می‌شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در آیین افتتاحیه مرکز آموزشی؛ تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان اصفهان، (ساختمان وعده صادق)  گفت: کار در پزشکی قانونی کار سختی است و در صورت نبودن امکانات این کار سخت‌تر می‌شود، یکی از سیاست‌هایی که دنبال می‌شود و در طرح تحول هم ذکر شده است عدالت در دسترسی خدمات پزشکی قانونی است.

عباس مسجدی افزود: در ۳ استان تهران، اصفهان و مشهد ابنیه در وضعیت نامناسبی قرار دارد، امیدواریم بتوانیم همت مسؤولان قوه مجریه و دستگاه قضائی باعث شود خدمات مناسب‌تری توام با تکریم به مردم ارائه کنیم.

او ادامه داد: در دولت قبل توافقاتی با استان انجام شد که هیچ یک محقق نشد، در سفر محسنی اژه‌ای به اصفهان توافقاتی صورت گرفت و بخشی از این مشکلات برطرف شد.

 رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: با کمک‌های استانی و قوه قضائیه از امروز این ساختمان افتتاح شد و از روز شنبه ارائه خدمات خواهد داشت؛ در سه سال گذشته شهید رئیسی و تیم او کمک بسیاری برای حل مشکلات کشور کردند.

او بیان کرد: سالانه بیش از ۲ و نیم میلیون پرونده در قوه قضائیه دنبال می‌شود و اظهار نظر‌های پزشکی قانونی به عنوان یک نظر مشورتی در عمده پرونده‌ها نیست، ماهم وظیفه کمک برای دستیابی به شرایط بهتر داریم.

مسجدی خاطرنشان کرد: آنچه امروز در سند تحول هدف‌گذاری شده است دستیابی به مرجعیت علمی است که مقام معظم رهبری فرمودند؛ از جهت نرم‌افزاری و علمی پیشرفته هستیم، اما به‌خاطر تحریمات ظالمانه در حوزه تجهیزات دچار مشکل هستیم.


رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور عنوان کرد: اگر تدبر و تفکر کنیم، تحریم‌ها را می‌توان تبدیل به فرصت کرد، در ۳ سال گذشته تجهیزات ارزشمندی در کشور توسط مرکز تحقیقات پزشک قانونی ساخته شد.

او تصریح کرد:  تجهیزات پزشکی قانونی دقت بیشتری از تجهیزات پزشکی دارند، در کشور ما آزمایش‌ها تکرارپذیر است.

 مسجدی تاکید کرد: کیت آزمایشگاهی کشور ما اولین کشور در کشور‌های جهان اسلام است که ISO۳۸۵ دریافت کرده است، این اعتباری برای جمهوری اسلامی است.

 رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: تفکر، عقلانیت و توسل برای گام برداشتن در مسیر درست از نکاتی است که باید برای رسیدن به اهدافمان مد نظر داشته باشیم؛ اصل چهارمی که باید به آن توجه کنیم تلاش است.

 او خاطرنشان کرد: اراده داریم تحریم‌ها را دور بزنیم و طبق قولی که به رئیس قوه قضائیه دادیم، بنا داریم در حوزه مواد و تجهیزات به خودکفایی برسیم، این همان سیاست مقام معظم رهبری است که برای ما تبیین شده است.

مسجدی گفت: طی گزارشی که وزیر دادگستری در اجلاس مشترک ارائه داد، میزان رضایتمندی مردم میان دستگاه‌های قوه قضائیه، پزشکی قانونی رتبه دوم را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار