مجتمع فولادی جیرفت کلنگ‌زنی شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از کلنگ‌زنی پروژه فولادی جیرفت با سرمایه‌گذاری ۸۳ هزار میلیارد ریال خبر داد.

امیر حسن‌زاده عصر امروز در آیین کلنگ‌زنی مجتمع فولادی جیرفت گفت: این مجتمع شامل کنسانتره سنگ‌آهن، گندله آهن و آهن‌اسفنجی با سرمایه‌گذاری ۸۳ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر است.

وی بیان کرد: ظرفیت مجموعه فولادی جیرفت برابر با ۵۵۰ هزار تن کنستانتره، ۵۰۰ هزار تن گندله و ۴۰۰ هزار تن آهن‌اسفنجی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان افزود: توسعه متوازن همراه با عدالت و پیشرفت را در استان کرمان طی دولت سیزدهم دنبال کردیم و الحمدالله اتفاقات خوبی روی داده است.

حسن‌زاده ابراز داشت: کرمان بزرگترین استان معدنی کشور است و در شمال استان ذخایر ثبت‌شده معدنی حدود ۹ میلیارد تن و در جنوب استان، اما حدود ۴۰۰ میلیون تن است که اختلاف بسیار زیادی وجود دارد.

وی تصریح کرد: دو زون بزرگ معدنی سنندج و سیرجان را در استان کرمان داریم که کانی‌زایی در آن اتفاق افتاده است، اما برای اکتشاف هنوز کار چندانی نشده بود و اکتشافات در شمال و جنوب باید ادامه یابد؛ زیرا از شرایط موجود راضی نیستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان بیان کرد: برای توسعه معادن در جنوب استان کرمان جلساتی با سران طوایف برگزار کردیم و همچنین بازدیدی از مجتمع مس سرچشمه با حضور آن ها انجام شد تا از نزدیک در جریان فعالیت‌های انجام شده قرار گیرند که این امر در فرهنگ سازی و مشارکت بیشتر موثر بوده است.

حسن‌زاده از ارائه آموزش‌های تخصصی در جنوب کرمان به‌ویژه در بخش حفاری معدن به‌عنوان مقدمه معدن‌کاری و دوره‌های آموزشی گهرسنگ سخن به‌میان آورد و افزود: شرکت‌های بزرگ برای انجام اکتشافات در جنوب استان کرمان پای کار آمده اند.

وی با اشاره به اینکه توسعه زنجیره ارزش را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم، بیان داشت:
تقویت معادن کوچک‌مقیاس، راه‌اندازی کارخانه‌ها و افزایش شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد.

حسن‌زاده عنوان کرد: ایجاد اداره فنی و حرفه‌ای در رودبار جنوب انجام شد و اداره فنی و حرفه‌ای در فاریاب هم راه‌اندازی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۷ تير ۱۴۰۳
خاک برسرتون اخه کارخانه فولاد که
کل اب جیرفت رو خشک می کند
آخرین اخبار