برداشت علوفه سبز از مزارع آذربایجان‌غربی آغاز شد

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز برداشت علوفه سبز از سطح مزارع استان گفت: میزان تولید این محصول امسال به ۱۴ هزار و ۷۷۰ تن می‌رسد.

مهدیه فلاح مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: علوفه سبز یا قصیل از نظر داشتن قابلیت هضم مناسب، پروتئین خام زیاد و خوش خوراکی حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: استفاده از کشت پاییزه علوفه سبز علاوه بر استفاده از آب سبز در پاییز موجب بهره‌برداری بهینه از خاک نیز شده و در ابتدای فصل بهار که علوفه کافی در دسترس نیست، علوفه بسیار با کیفیت برای تغذیه دام فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: در سال زراعی جاری ۴۲۲ هکتار از مزارع آبی استان به صورت قصیل یا همان علوفه سبز برداشت شده که با متوسط عملکرد ۳۵ تن در هکتار منجر به تولید بیش از ۱۴ هزار و ۷۷۰ تن علوفه‌تر با کیفیت بالا شده است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی در ادامه گفت: علاوه بر مزارع آبی، ۷۰ هکتار از مزارع دیم که به صورت کشت مخلوط جو با لگوم‌ها بود به صورت قصیل برداشت شد و با متوسط عملکرد ۱۳ تن در هکتار علوفه تر، بیش از ۹۰۰ تن تولید علوفه با کیفیت داشته است.

فلاح اظهار کرد: در مناطق سردسیر همچون آذربایجان‌غربی کشت جوی قصیل (جوی علوفه‌ای سبز) توسط کشاورزان علاوه بر استفاده بهینه از منابع آب و خاک و محیط زیست باعث تولید علوفه با کیفیت نیز می‌شود که نیاز بهره‌برداران را در فصل کمبود خوراک دام تامین خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.