مدیرعامل آب منطقه ای:

میزان برداشت از منابع آبی البرز بالای ۹۶ درصد است

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت: میزان برداشت سالانه از منابع آب سطحی و زیرزمینی این استان بالای ۹۶ درصد ظرفیت موجود است.

 نجفیان به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب به خبرنگار ایرنا گفت: طبق شاخص استاندارد باید میزان برداشت سالانه آب از سفره های زیر زمینی و سطحی حدود ۴۰ درصدظرفیت موجود باشد در حالیکه این الگو در استان البرز با وجود عوامل مختلف مانند کثرت جمعیت ، وجود چاههای غیر مجاز، اضافه برداشت از طریق چاههای مجاز کشاورزی و صنعتی و امثال آن رعایت نمی شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان البرز به بارش های سال زراعی جاری اشاره کرد و افزود: هر چند این بارش ها موجب شد تا میزان ذخیره آبی سد طالقان ۳۰ درصد و سد کرج چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد اما با توجه به برداشت های بی رویه طی دهه های گذشته از سفره های زیر زمینی استان ، هنوز منابع آبی البرز در وضعیت نا مطلوب قرار دارند.

نجفیان ادامه داد: برداشت های بی رویه از سفره های زیر زمینی البرز سبب شده تا سهم آبی نسل های آینده و محیط زیست مصرف شود و ما در واقع به این ۲ بخش بدهکار هستیم .

وی تاکید کرد: مردم نباید با این تصور که بارش های بهار امسال مناسب بوده صرفه جویی را کنار بگذارند چرا که ممکن است در پاییز آینده همچون سالهای کم بارش با مشکل کمبود آب مواجه شویم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.