روسیه کودتا در بولیوی را به شدت محکوم کرد

وزارت خارجه روسیه کودتای نظامی در بولیوی را به شدت محکوم کرد و خواستار اتحاد نیرو‌های سیاسی و نظامی در این کشور شد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای امروز پنجشنبه کودتای نظامی در بولیوی را به شدت محکوم کرد. در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: ما تلاش برای کودتای نظامی در بولیوی را که در ۲۶ ژوئن رخ داد، به شدت محکوم می‌کنیم.

براساس گزارش آر تی، این بیانیه می‌افزاید: مسکو از تمامی نیرو‌ها و ساختار‌های سیاسی سازنده در بولیوی می‌خواهد که برای تقویت جامعه بولیوی و تضمین ثبات و حاکمیت دولت متحد شوند.

سربازان بولیوی پس از تلاش برای یورش به مقر رئیس جمهور لوئیس آرس به فرماندهی ژنرال خوآن خوزه زونیگا، فرمانده ارتش، برای حمله به کاخ ریاست جمهوری در لاپاز از خودرو‌های زرهی استفاده کردند. 

پلیس بولیوی، خوان خوزه زونیگا را پس از برکناری لوئیس آرس و متهم کردن او به انجام تلاش نافرجام کودتا دستگیر کرد. خوزه ویلسون سانچز فرمانده جدید ارتش بعد از پذیرش سمتش دستور عقب نشینی نیروهای نظامی به پایگاهشان را صادر کرد.

منابع محلی خبری در بولیوی گزارش دادند که روز چهارشنبه یک کودتای نظامی در این کشور رخ داد که گفته می‌شود با تغییر فرمانده ارتش توسط رئیس جمهور شکست خورده است. رئیس جمهور بولیوی در جمع هوادارانش که پس از کودتای نافرجام در خارج از کاخ دولتی تجمع کرده بودند، سخنرانی و از حمایت آنها تشکر کرد و گفت: زنده باد دموکراسی.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار