«تلاش جهادی» شهید رییسی به جایگاه ریاست جمهوری ایران آبرو بخشید

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ گفت:«تلاش جهادی» شهید رییسی به جایگاه ریاست جمهوری ایران آبرو بخشید.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ در مراسم اربعین شهدای خدمت گفت: گفته‌ها و ادعا‌های رییس جمهور شهید طعم و مزه صداقت داشت و به شیوه خود مردم‌داری و برای رضای خدا کار می‌کرد و در نهایت ایشان با تلاش جهادی و شهادت مظلومانه‌اش به جایگاه ریاست جمهوری آبرو بخشید.

حشمت الله قنبری افزود: شهید سید ابراهیم رئیسی تنها برای ما یک رئیس‌جمهور نیست بلکه یک تراز و میزان است و امیدواریم در انتخابات آینده آنچه که به مصلحت کشور است رقم بخورد، اما هرکسی که انتخاب می‌شود، بداند شان این کرسی رییس جمهور شهید را باید در خودش حفظ کند.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ گفت: در بین سیاسیون و شخصیت‌های معتبر جهان کمتر کسی را می‌توان به مشی شهید رییسی پیدا کرد که دارای تدبیر، علم و آگاهی، هنرمندی، بصیرت، رهبری و زمامداری باشد و در مقابل اهانت، اتهام و افترا جز لبخند نداشته باشد.

او ادامه داد: شهید حسین امیرعبداللهیان در حوزه بین‌الملل موجب ایجاد دیپلماسی مبتنی با نگرش اسلام شد و همین ارتباطات موجب شد بالغ بر ۹۵ کشور دنیا هئیت‌های عالی رتبه را در بالاترین ستون به ایران بفرستند برای اینکه به عزیز ملت ایران تعظیم کند.

این استاد دانشگاه گفت: گدایی کردن امنیت نشانه اقتدار نیست و سبک زمامداری شهید رییسی باید احیاء شود و نباید در زیر چرخ دنده‌های رفتار‌های سیاسی گم شود.

او با اشاره به اینکه چهل روز از سقوط بالگرد حامل حضرت آیت‌الله رئیسی و شهادت ایشان می‌گذرد و دولت سیزدهم پیش از پایان مهلت قانونی به سرانجام رسید، گفت: شهید رییسی عاقبت بخیر شد و ملت ایران را داغدار طهارت، نجابت، اخلاق و مظلومیت خود کرد.

قنبری افزود: شهید رییسی با اخلاق حسنه بر روی بی اخلاقی‌ها تبسم می‌کرد و در طول زندگی مظلوم، پرکار، با اخلاق و بی ادعا زندگی کرد و در سن ۶۳ سالگی و نزدیک به نیم قرن خدمت صادقانه و مومنانه در حوزه‌های مختلف به فیض شهادت رسید.

او با اشاره به بررسی جایگاه ریاست جمهوری در کشور و شخصیت‌های ریاست جمهوری پس از انقلاب، بیان کرد:جایگاه ریاست جمهوری در ایران یک جایگاه پر فراز و نشیبی است و نخستین رئیس‌جمهور ایران بعد از انقلاب اسلامی یک نفوذی و خائن به آرمان‌های ملت بود که از صحنه حذف شد و دومین رئیس جمهور با شهادت خود تبدیل به یک اسطوره و شخصیت والا مقام شد و این روند تا زمان ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب ادامه پیدا کرد و در سال‌های بعد با رحلت امام خمینی (ره) خدا به او عزت داد و این ولایت مداری را به عنوان سرمایه حفظ کرد و اکنون در جایگاه ولی امر بر مسلمین قرار دارد.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ با بررسی دوران ریاست جمهوری چهل ساله گذشته گفت: در دوران گفت‌وگوی تمدن‌ها در ایران آنچه که به وجود آمد آزادی نبود بلکه رفتن به سمت تباهی گری و بازی با اعتقادات مردم بود و وعده‌های کذب موجب شد که جامعه اسلامی در مقابل نظام قرار گیرد و در دوره بعدی ریاست جمهوری هوای تازه با شعار عدالت، مبارزه با فساد در رأس امور قرار گرفت و امید‌ها شکوفا شد، اما در چهار سال دوم نقطه امید مردم در قالب خرافه و انحراف مردم را از این دولت دلزده و سرانجام به پایان رسید.

او با اشاره به دولت تدبیر و امید و قول‌های اعتدال گفت: این دولت نیز مسیر را انحرافی و اشتباه رفتند و هشت سال سرنوشت کشور صرف برجام بی فرجام شد تا اینکه این هشت سال با تلخی تمام شد.

قنبری به دولت شهید رییسی اشاره کرد و افزود: تهمت‌های زیادی به رییس جمهور شهید زده شد در صورتی که تحصیل کردگان اروپایی نتوانستند خدمتی به این کشور کنند، اما تحصیل کرده مکتب امام رضا (ع) توانست چنان عملکردی از خود به جای بگذارد که با هیچ دورانی قابل مقایسه نیست.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.