پتانسیل تولید ۳.۵ میلیون تن محصولات شیلاتی در کشور وجود دارد

مدیرعامل اتحادیه پرورش آبزیان گفت: با وجود پتانسیل تولید ۳ تا ۳.۵ میلیون تن محصولات شیلاتی در کشور اما اکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن آبزی در کشور تولید می‌شود.

ارسلان قاسمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته مجموع تولید آبزیان اعم از صید و آبزی پروری یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن بود که امسال هم تفاوت محسوسی نخواهیم داشت.

او مجموع تولید ماهی در قفس را ۵ تا ۱۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: علی‌رغم آنکه پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد، اما میزان تولید ما بسیار ناچیز است.

قاسمی ادامه داد: با توجه به ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت دریا در شمال و جنوب کشور، پتانسیل تولید ۳ تا ۳.۵ میلیون تن محصولات شیلاتی در کشور وجود دارد که انتظار می‌رود سازمان شیلات و دامپزشکی دست از حاکمیت بردارند.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان درباره آخرین وضعیت صادرات محصولات شیلات افزود: براساس آمار گمرک سال گذشته صادرات محصولات شیلات ۵۰۰ میلیون دلار ارزآوری در برداشت، درحالیکه امکان افزایش درآمد ارزی تا ۴ میلیارد دلار وجود دارد.

او سرانه مصرف آبزیان را ۶ تا ۶.۵ کیلو اعلام کرد و گفت: بنابر آمار شیلات، سرانه مصرف آبزیان ۱۳ تا ۱۴ کیلو است، اما به رغم آنکه آبزیان از گوشت قرمز هم ارزان‌تر است، اما به سبب نبود بسته بندی و فرآوری مناسب و همچنین فرهنگ سازی، سرانه مصرف بسیار پایین است.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار