امام جمعه یزد:

رئیس جمهور آینده نباید منافع ملی را فدای نگاه به غرب کند

 آیت‌الله محمدرضا ناصری گفت‌: مردم رئیس جمهوری که بر خلاف معیار‌های انقلاب گام برمی دارد، را نمی‌پذیرند.

 آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد، گفت‌:  مردم ایران باید کسی را انتخاب نمایند که راه شهید رئیسی را ادامه داده و خود را وقف مردم و کشور نماید.

 وی افزود: رئیس جمهور آینده به امید لطف و محبت غرب نماند و بداند که مردم قدرت تشخیص بسیار بالایی دارند و کسی را که خلاف معیار‌های انقلاب گام برمی دارند، نمی‌پذیرند و در مقابل او می‌ایستند.

امام جمعه یزد با اشاره به دستوراتی که در قرآن کریم و احادیث و نهج البلاغه در مورد تقوا وجود دارد، اظهار کرد: در قرآن کریم آیات بسیاری در مورد تقوا وجود دارد و اغلب مطالب مسائل مهم، مشکلات، پیشرفت ها، ارتباط با خدا و ... منوط به تقوا شده است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: هرکس عنایت خدا را می‌خواهد باید تقوا پیشه کند و نظیر این آیات در قرآن کریم بسیار است و پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز در این زمینه توصیه‌های بسیاری داشته اند و تقوا را گره گشای همه مشکلات و مسیر رسیدن به کمال دانسته اند.

آیت الله ناصری تاکید کرد: تقوا مشکل گشای امور ما در همه ابعاد زندگی اعم از علم آموزی، اقتصاد، پیشرفت، کمال و مسائل و مشکلات اجتماعی است بنابراین باید به معنای واقعی تقوا برسیم.

وی، تقوا را اطاعت از خدا و نزدیک شدن به خدا دانست و گفت: بی شک وقتی در تمام امور با خدا باشید، خدا نیز در همه امور به شما عنایت خواهد کرد؛ خدا در همه لحظات زندگی با ماست بنابراین ما نیز باید از محضر خدا شرم کرده و تقوا پیشه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: آقایان مسئولان بدانند وقتی می‌خواهند مسئولیت بگیرند، تقوا اولین چیزی است که می‌تواند به رشد و پیشرفت و موفقیت آنها کمک کند، آنها باید در مسیر خدا قرار بگیرند و از خدا اطاعت کنند نه اینکه در مسیر آمریکا، رفقا و احزاب و گوش به فرمان آنها باشند.

آیت الله ناصری تاکید کرد: همه چیز دست خداست و خدا از همه رئوف‌تر و از همه غنی‌تر است بنابراین عقلانی نیست که مسیری غیر از خدا انتخاب کنیم و بدانید که اگر با خدا باشید، خدا مشکلات را از مسیر شما بر می‌دارد.

وی افزود: رییس جمهور شهید یا سردار سلیمانی از افرادی بودند که تقوا پیشه کردند و خدا نیز راه را برای آنها هموار کرد.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از امام کاظم (ع) که می‌فرماید؛ خدای متعال در سوره زمر از ما خواسته که تفکر و تعقل در همه امور داشته باشیم و از این طریق انتخاب بهتر داشته باشیم، بیان کرد: این روایت راهکار مهمی است که از قرآن گرفته شده و باید سرلوحه کار همه باشد و همه در این مسیر حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: انسان متفکری که حرفی بدون فکر نزند و سخنی را بدون فکر نپذیرد، متضرر نخواهد شد همچنانکه حضرت محمد (ص) فرموده اند اگر فردی حرفی را بدون فکر پذیرفت، نادان است و اگر این حرف را به دیگری منتقل کرد، احمق است.

آیت الله ناصری اظهار کرد: کسانی که هر حرفی را می‌پذیرند و حساب نشده به دیگران منتقل می‌کنند، عقل درستی ندارند و قرآن در مورد این افراد دستورالعمل دارد؛ بنابراین پیرو شایعات و حرف‌های بی اساس نباشیم و هر مطلبی را که می‌شنویم، در مورد آن فکر کنیم.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله خانواده بیان کرد: خانواده یک جمعیت مشترک، همفکر و هم قول است که هر چه در کنار هم باشند، خوشحال‌تر و راحت‌تر هستند؛ مردی که در منزل با همسر خود همراه است و به او کمک می‌کند، ثواب حج عمره دارد.

وی عنوان کرد: در خانه باید کلمه «ما» حاکم باشد، این کلمه نشانه انسجام و وحدت است و در خانواده باید «من» کنار گذاشته شود که اگر اینگونه باشد، بسیاری از مسائل زندگی حل خواهد شد.

آیت الله ناصری یادآور شد: در این همدلی ثواب بسیاری وجود دارد و باید تلاش کنیم این همدلی و همفکری که متاسفانه این روز‌ها دستخوش سبک زندگی‌های امروزی شده، به خانواده‌ها بازگردد.

خطیب جمعه یزد با اشاره به اینکه دشمنان برنامه‌های بسیاری برای از هم پاشیدن بنیان خانواده دارند، افزود: مرداک که به غول رسانه‌های دنیا مشهور است و صد‌ها رسانه در اختیار دارد، در مصاحبه‌ای گفته که برای نابودی ایران باید برای کلمه خانواده هزینه کرد و قصد دارم تا موضوع مادر را در دستور کار قرار دهم، زیرا در ایران مادر خانواده همه چیز است و اگر بتوانیم مادر را به لجن بکشیم، تمام جامعه به لجن کشیده خواهد شد و این کار را از طریق سریال‌های نمایشی برای مادران امروز و آینده انجام خواهم داد.

وی گفت: برنامه یهودی‌های صهیونیست برای خانواده‌های ایرانی بسیار گسترده است بنابراین باید مراقبت ویژه در این زمینه وجود داشته باشد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع مهم انتخابات با دعوت از مردم برای مشارکت گسترده در این رویداد مهم سیاسی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که کاندیدای اصلح کسی است که توان و نشاط کاری داشته باشد و از عناصر و همکاران خوب استفاده کند و اعتقاد قلبی و واقعی به مبانی انقلاب داشته و آویزان به قدرت‌های مختلف نباشد و گمان نکند که راه‌های پیشرفت از آمریکا می‌گذرد بلکه ظرفیت‌های داخلی را مدنظر قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن ایام شهادت شهید صدوقی و درگذشت فرزند ایشان حجت الاسلام محمدعلی صدوقی همچنین شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش گفت: انقلاب ما به برکت صبر و پایداری و از خودگذشتگی افرادی همچون شهید محراب آیت الله صدوقی و آیت الله بهشتی به ثمر نشست و امروز ما وظیفه داریم با حضور در صحنه‌های مختلف از جمله صحنه انتخابات، پاسدار خون این شهیدان باشیم.

آیت الله ناصری عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران بر پایه خدا و مردم پایه گذاری شده و این مهم باید در نظام اسلامی ما مورد توجه و مشخص باشد. 

وی تاکید کرد: کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود باید تلاش کند که دین و ایمان مردم تقویت شود، اقتصاد مردم بر محور خودکفایی باشد و همه امور فرهنگی و دینی و اقتصادی را مدنظر قرار دهد تا کشور ما تراز یک نظام اسلامی تمام و کمال باشد.

 

در حال تکمیل ....

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.