افزایش ۵۷ درصدی صادرات کالا از خراسان شمالی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۵۴۰ میلیون دلار صادرات از استان در دولت سیزدهم انجام شد که این رقم درمقایسه با مدت مشابه دولت قبل ۵۷ درصد افزایش دارد.

حسین حاجی بگلو گفت: کالا‌های صادراتی از استان در دولت سیزدهم هزار و ۲۹۹ تن بود، که این رقم در مدت مشابه دولت قبل هزار و ۱۵۹ تن ثبت شد.

به گفته حاجی بگلو میزان صادرات کالا از استان در دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه دولت قبل به لحاظ وزنی ۱۲ درصد افزایش دارد.

وی در ادامه با اشاره به صادرات کالا از طریق گمرک استان نیز گفت: ۲۸۵ میلیون دلار کالا در دولت سیزدهم از گمرک استان صادر شده است که این رقم در مدت مشابه دولت قبل ۱۵۹ میلیون دلار بود که در مقایسه با سه سال گذشته ۷۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل صمت استان اضافه کرد: کالا‌های تولیدی خراسان شمالی به ۴۰ کشور هدف صادر می‌شود که هفت کشور در دولت سیزدهم هفت کشور به مقاصد صادراتی استان افزوده شد. بیشتر کالا‌های صادراتی استان در این مدت شامل محصولات پتروشیمی (اوره، ملامین، آمونیاک و ازت)، محصولات فولادی، سیمان، ابزار‌های طرح دار پلی استایرن، رب گوجه فرنگی، قوطی خالی کنسرو، اسید سیتریک، گرانول لاستیک کف پوش، شمشاد و رز هلندی است که به کشور‌های مختلف از جمله افغانستان، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، آلمان، پاکستان، گرجستان، تاجیکستان، اتریش، ترکیه، عمان، رومانی، آذربایجان، روسیه، ارمنستان، امارات متحده عربی، اندونزی، اوکراین، بلژیک، بورکینافاسو، لهستان، قزاقستان، چین، بوسنی و هرزگوین صادر شده است.

برچسب ها: صادرات ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.