سرانه جنگل با اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت به ۱۹۰۰ متر‌مربع می‌رسد

معاون سازمان امور جنگل گفت: سرانه کنونی جنگل در کشور ما ۱۷۰۰ مترمربع است که با اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت به ۱۹۰۰ مترمربع می‌رسد.

نقی شعبانیان، معاون سازمان امور جنگل در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار در کشور ما ۱۴.۳ میلیون هکتار جنگل داریم که بر این اساس سرانه جنگل در کشور ۱۷۰۰ مترمربع است، در حالیکه متوسط سرانه جنگل در دنیا ۶ هزار هکتار و در آسیا ۷ هزار هکتار است.

به گفته او، براساس ماده ۱۵ قانون افزایش بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی برنامه ریزی کردیم که سرانه جنگل را به ۲۵۰۰ مترمربع برسانیم، اما این امر اتفاق نیفتد. لذا در این راستا کشور برنامه ریزی دارد.

شعبانیان ادامه داد: سال ۸۹ قانون افزایش بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی تصویب شد که بر این اساس طی ۱۰ سال قرار بود که سرانه جنگل به ۲۵۰۰ مترمربع برسد که این امر اتفاق نیفتاد، از این رو نیاز است که برای افزایش سرانه جنگل طرح های کاشت یک میلیارد درخت را افزایش دهیم.

معاون سازمان جنگل ها با بیان اینکه سرانه جنگل با اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت به ۱۹۰۰ مترمربع می رسد، گفت: برای افزایش سرانه جنگل به ۲۵۰۰ مترمربع نیاز است که باید برنامه ریزی طرح کاشت درخت استمرار یابد تا عقب افتادگی ها جبران شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار