نظرسنجی: ۴۷ درصد از رای دهندگان دموکرات خواستار جایگزینی بایدن هستند

بنابراعلام یک نظرسنجی پس از نخستین مناظره انتخاباتی آمریکا، بیشتر رای دهندگان دموکرات معتقدند بایدن باید با نامزد دیگری جایگزین شود.

نتایج نظرسنجی Morning Consult نشان داد که حدود ۴۷ درصد از رای دهندگان دموکرات در ایالات متحده معتقدند که جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا و نامزد ریاست جمهوری این حزب پس از مناظره با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه، با شخص دیگری جایگزین شود.

از میان شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، ۳۰ درصد از دموکرات‌ها گفتند که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور باید به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری حزب نامزد شود، در حالی که ۲۰ درصد گفتند که فرماندار کالیفرنیا گاوین نیوسون باید نامزد شود.

پیش از این، هیئت تحریریه نیویورک تایمز از بایدن خواسته بود که از رقابت‌های ریاست جمهوری کناره گیری کند و خاطرنشان کرد که این نامزد ۸۱ ساله حتی نتوانسته ترامپ را برای دروغ هایش پاسخگو کند.

هیئت تحریریه نیویورک تایمز پس از اولین مناظره ریاست جمهوری در ایالات متحده بین جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن و نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری، دونالد ترامپ، نظری را منتشر کرد و به رئیس جمهور فعلی توصیه کرد که از رقابت‌های ریاست جمهوری «برای خدمت به کشورش» کناره گیری کند.

هیئت تحریریه با توصیف رئیس جمهور ۸۱ ساله به عنوان «سایه یک کارمند بزرگ دولتی» نوشت: «آقای بایدن مرد چهار سال پیش نیست.» آنها خاطرنشان کردند که او برای بیان اهداف سیاسی دور دوم خود مبارزه کرد، نتوانست ترامپ را برای «دروغ‌ها، شکست‌ها و نقشه‌های دلخراشش» پاسخگو کند و به سختی توانست مناظره را به آخر برساند.

هیئت تحریریه نیویورک تایمز تاکید کرد که مقامات دموکرات بهتری وجود دارند که می‌توانند جایگزین بایدن شوند و اظهار داشت هیچ دلیلی برای به خطر انداختن ثبات و امنیت آمریکا با اجبار رای دهندگان به انتخاب بین ترامپ و بایدن وجود ندارد. 

آنها تأکید کردند که ایالات متحده به «رقیب قوی‌تری» برای رویارویی با نامزد احتمالی جمهوری‌خواه نیاز دارد و خاطرنشان کردند که عملکرد پایین مناظره بایدن را نمی‌توان به دلیل سرماخوردگی دانست، زیرا نگرانی‌های دیرینه درباره او وجود دارد.

بر اساس نظرسنجی سی ان ان ۶۷ درصد از رای دهندگان ثبت نام شده که مناظره ریاست جمهوری بین جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را تماشا کرده اند، ترامپ را برنده مناظره می‌دانند.

ترامپ از سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار به ریاست جمهوری آمریکا رسید، یکی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری خواه است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ از رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار