ساماندهی بهشت گمشده فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بر لزوم ساماندهی میراث طبیعی بهشت گمشده در شهرستان مرودشت تأکید کرد.

محمد ثابت اقلیدی در سفر یک‌روزه خود به شهرستان مرودشت و بازدید میدانی از جاذبه طبیعی بهشت گمشده گفت: شهرستان مرودشت به‌ویژه کامفیروز از تنوع و تعدد جاذبه‌های تاریخی و طبیعی برخوردار است، اما این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به‌درستی معرفی نشده و همچنان ناشناخته باقی‌مانده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بر ضرورت معرفی هر چه سریع‌تر جاذبه گردشگری و طبیعی کامفیروز تأکید کرد و افزود: بهشت گمشده یکی از مناطق طبیعی منحصربه‌فرد در استان فارس است که همواره موردتوجه گردشگران و طبیعت گرد‌ها است و باید وضعیت این منطقه ازنظر ارائه خدمات مناسب بهبود یابد.

ثابت اقلیدی گفت: ساماندهی، فضاسازی و مسیر دسترسی این منطقه طبیعی همچنین نورپردازی محوطه در دستور کار قرار دارد.

او گفت: رنگ‌آمیزی و بهسازی ساختمان نمازخانه، نصب تابلو‌ها راهنما، مناسب‌سازی سرویس‌های بهداشتی مناسب و ... از دیگر اقداماتی است که باید در این محوطه طبیعی انجام شود.

بهشت گمشده در کامفیروز شهرستان مرودشت قرار دارد و نام اصلی آن تنگ بستانک است. ییلاق زیبا و سرسبز تنگ بستانک با صدای دلنشین آبشار‌های روان ورود‌های خروشان، نسیم ملایم و آفتاب دلچسب، مناظر کوهستانی و دشت‌های خرم، از زیباترین دیدنی‌های اطراف شیراز به شمار می‌رود و نام بهشت گمشده را از آن خود کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.