مایه‌کوبی رایگان تب برفکی دام در استان اردبیل آغاز شد

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از آغاز عملیات مایه‌کوبی رایگان تب برفکی در جمعیت دام سنگین و سبک این استان خبر داد.

دکتر مهدی فیضی مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از آغاز عملیات مایه‌کوبی رایگان تب برفکی در جمعیت دام سنگین و سبک این استان خبر داد و اظهار کرد: پیش‌ بینی می‌شود در اجرای این عملیات که به مدت ۶۰ روز کاری انجام می‌شود ۲ میلیون راس دام زیرپوشش مایه‌کوبی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در سایه همکاری دامداران و روستاییان وضعیت بیماری تب برفکی بسیار بهتر و پایدارتر از سال‌های گذشته است ، افزود: این عملیات به صورت کاملا رایگان بوده و هیچ مبلغی از بابت هزینه تامین واکسن و عملیات مایه‌کوبی از دامداران اخذ نمی‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت تحقق کامل اهداف اجرای این طرح از دامداران و روستاییان انتظار داریم با گروه‌های سیار مایه‌کوبی دامپزشکی استان همکاری کنند تا دام‌ها در مقابل این بیماری امنیت لازم را کسب کنند.

وی گفت: عدم همکاری چند نفر از اهالی روستا و مایه‌کوبی نکردن بخشی از جمعیت دامی می‌تواند خطر بالقوه و تهدیدی برای سایر دام‌های منطقه باشد.

سلامت شهروندان خط قرمز دامپزشکی است
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه تضمین امنیت و سلامت غذا و حفظ سلامت شهروندان مرهون نظارت کارشناسان دامپزشکی است، تصریح کرد: سلامت شهروندان خط قرمز دامپزشکی است و با هرگونه رفتار مخاطره‌آمیز برخورد جدی خواهد شد.

فیضی از شهروندان خواست به توصیه های بهداشتی کارشناسان دامپزشکی توجه نموده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآورده‌های خام دامی و یا موارد مشکوک مراتب را با شماره تلفن ۳۳۳۹۴۸۰۰ و سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۲ گزارش کنند.

برچسب ها: دامپزشکی ، تب برفکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.