جلیلی برنده انتخابات در استان همدان

در استان همدان سعید جلیلی از مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیشتاز بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: به محض تأیید نتایج انتخابات از سوی شورای نگهبان تبلیغات انتخاباتی دور بعد آغاز می‌شود.

حسن رضانیا گفت: در استان همدان سعید جلیلی ۲۶۶ هزار و ۸۷۵ نفر، مسعود پزشکیان ۱۹۹ هزار و ۴۶۶، محمد باقر قالیباف ۷۶ هزار و ۵۸۳ و مصطفی پورمحمدی ۵ هزار و ۲۸۳ رای را کسب کرده اند.

او گفت: در انتخابات دور اول نیاز به کسب آرای ۵۰ درصد ماخوذه به اضافه یک رأی است، اما در دور دوم هر کسی آرای بیشتری کسب کند به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود.

در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، مسعود پزشکیان با ۴۲.۳ درصد پیشتاز است و سعید جلیلی با ۳۹.۵ درصد در رتبه بعدی قرار دارد.

با نگاهی به توزیع آرا، پزشکیان با ۴۲.۳ درصد با کسب ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی پیشتاز رقابت‌هاست.

جلیلی که تاکنون ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ آرای شمارش شده را به خود اختصاص داده است با ۳۹.۵ درصد پس از او قرار دارد.

محمدباقر قالیباف با ۱۳.۴ درصد آرا در رده سوم و مصطفی پورمحمدی با ۰.۸ درصد در رتبه چهارم قرار دارند، نامزد‌ها برای انتخاب شدن در دور اول باید ۵۰+۱ درصد آرا را کسب کنند.

۴۷ هزار و ۶۰۴ شعبه در ۴۴۲ شهرستان سرشماری شد و ۱۹ میلیون و ۶۹ هزار و ۷۱۳ رأی به دست آمد، تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱، سعید جلیلی ۹ میلیون و ۱۴۷۳ هزار و ۲۹۸، تعداد آرای محمد باقر قالیباف ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰ و تعداد آرای مصطفی پورمحمدی ۲۰۶۳۹۷ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.