تحصیل ۹۴ هزار دانشجوی خارجی در کشور/ میزان شهریه پرداختی دانشجویان

مدیرکل امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان از تحصیل ۹۴ هزار دانشجوی خارجی در کشور خبر داد.

مدیرکل امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه ۹۴۰۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: شهریه دریافتی از دانشجویان بین‌المللی از ۵۰۰ دلار شروع شده و تا چند ۱۰هزار دلار در برخی از رشته‌های خاص افزایش دارد.

جعفر رازقی ضمن بیان این مطلب گفت: محدودیت پذیرش دانشگاه‌ها متفاوت است. جذب دانشجویان خارجی از چند بعد اهمیت دارد که جنبه اقتصادی و ارزآوری برای کشور یکی از نکات مهم محسوب می‌شود.

مدیر کل امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: دانشجویان خارجی ظرفیت پذیرش دانشجویان ایرانی را اشغال نمی‌کنند.

وی ادامه داد: جذب دانشجویان خارجی گسترش ارتباطات فرهنگی و علمی را برای کشور در پی خواهد داشت.

 مدیرکل امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تاکید کرد: دانشجویان خارجی بعد از تحصیل سعی می‌کنند تا ارتباطشان را با کشور مقصد حفظ کنند. دانشجویان بین‌المللی برای صنعت گردشگری کشور مهم خواهند بود.

رازقی ادامه داد: دانشجویان خارجی سبب اشغال ظرفیت پذیرش دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های دولتی و ... نخواهند شد. در حال حاضر شهریه دریافتی از دانشجویان بین‌المللی از ۵۰۰ دلار شروع شده و تا چند ۱۰هزار دلار در برخی از رشته‌های خاص افزایش دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار