ناوگان اتوبوسی آذربایجان‌غربی جوان‌تر از میانگین کشوری

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: سهم استان از ناوگان مسافری اتوبوسی در سطح کشور، به متوسط کشوری جوان‌تر است.

علی مدقالچی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: سهم استان از ناوگان مسافری اتوبوسی در سطح کشور، ۳.۴۸درصد، مینی‌بوس ۳.۵۰درصد و سواری ۴.۴۵ درصد  بوده که در این میان ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش اتوبوس با عمر متوسط ۱۴.۷۸ سال نسبت به متوسط کشوری جوان‌تر است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۳ هزار و ۵۱  دستگاه ناوگان مسافری در سطح استان فعالیت دارند، افزود: این میزان شامل ۵۱۳ اتوبوس، هزار و ۴۶ مینی بوس و هزار و ۴۹۲ دستگاه سواری است.

مدقالچی اضافه کرد: بیش از ۴۶ هزار سفر در خردادماه امسال توسط ناوگان مسافری استان انجام شده است و همچنین در این مدت بیش از ۳۷۲ هزار مسافر برون‌شهری هم جابجا شده‌اند.

معاون حمل‌و نقل اداره کل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۳ هزار و ۴۶۴ راننده مسافربری دارای کارت هوشمند فعال در استان، گفت: در مجموع ۱۳۴ شرکت، مؤسسه و شعبه مسافربری در سطح استان به مسافران ارائه خدمت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.