خرید ۴۰۰ تن دانه روغنی کلزا در خراسان شمالی

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: از آغاز برداشت تاکنون ۴۱۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.

جلیل رمضانی گفت: امسال دانه روغنی کلزا به ازای هرکیلو ۳۵ هزار تومان به صورت توافقی و به قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود.
وی با بیان اینکه سه مرکز خرید در استان اقدام به خرید دانه روغنی کلزا کرده است، گفت: پیش بینی می‌شود هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خریداری شود.
بر اساس اعلام جهاد کشاورزی استان در ۹۰۷ هکتار از کشتزار‌های خراسان شمالی کلزا کشت شده است که پیش بینی می‌شود از این سطح هزار و ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا برداشت شود.

خرید ۵۷۰ تن کاملینا در استان 
مدیر تعاون روستایی استان در ادامه همچنین از خرید ۵۷۰ تُن دانه روغنی کاملینا با قیمت هر کیلو ۳۳ هزار تومان از کشاورزان خریدار می‌شود.
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی هم در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: با اختصاص سه هزار و ۷۰۰ هکتار کشتزار به کشت کاملینا باعث شده است تا استان کم آب اکنون در کاشت این محصول سازگار با خشکسالی و مقاوم با تنش ها، اما اقتصادی، رتبه اول داشته باشد.
وحید صباغ افزود: میانگین برداشت محصول کاملینا در هر هکتار ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم است که از سوی سازمان تعاون روستایی خرید تضمینی نیز خواهد شد.
وی گفت: پیش بینی می‌شود از سطح سه هزارو ۷۰۰ هکتار بیش از دو هزارو ۷۷۵ تُن کاملینا برداشت شود.
صباغ با بیان اینکه کشت کاملینا امسال در مقایسه با پارسال بیش از ۲ برابر افزایش یافت اضافه کرد: کشاورزان استان پارسال در سطح هزار و ۶۰۰ هکتار کاملینا کشت کرده بودند.
خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد.

برچسب ها: کلزا ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.