مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی از افزایش ۷۳۵ درصدی وزن کالا‌های ترانزیت شده از مرز ماهیرود خبر داد.

کوهگرد مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در ۳ ماه نخست امسال ۹ هزار و ۱۳۴ دستگاه کامیون حامل ۲۳۶ هزار و ۲۳۵ تن کالا از مرز ماهیرود به مقصد افغانستان ترانزیت شده که از نظر وزن نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۳۵ درصد رشد دارد.

او افزود: این مقدار کالا به ارزش ۳۵ میلیون و ۳۵ هزار و ۶۵۴ دلار ترانزیت شده که ۴۸۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد و از نظر تعداد کامیون نیز ۶۷۵ درصد افزایش داشته است.

کوهگرد بیان کرد: کالا‌های ترانزیتی شامل کود شیمیایی، لوازم یدکی مستعمل و مواد خوراکی بوده که از کشور‌های ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه و اندونزی از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی درباره کل صادرات کالا‌های خروجی از گمرکات استان در ۳ ماه نخست امسال اظهار کرد: در این مدت ۶۳۲ هزار و ۴۵۳ تن کالا به ارزش ۱۸۵ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۵۳۵ دلار کل کالا‌های صادراتی خروجی استان بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش ۶۰ درصد و از نظر وزن ۳۰ درصد افزایش یافته است.

او عنوان کرد: همچنین در این مدت ۲۹۵ هزار و ۵۵۶ تن کالا‌های تولیدی خراسان جنوبی به ارزش ۳۵ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۵۵۵ دلار صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال تغییری نداشته است.

کوهگرد تصریح کرد: سیمان، هیدروکربن سبک، روغن سوخت تقطیری، گازوئیل، تایر سواری، تخم مرغ، صیفی‌جات، کاشی و سرامیک، نمک خوراکی و مصنوعات پلاستیکی از جمله کالا‌های صادراتی گمرک خراسان جنوبی بوده که عمده این اقلام به کشور‌های افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و عراق صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.