در ۳ ماهه نخست امسال؛

وزن کالاهای ترانزیت شده از ماهیرود ۷۳۵ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی از افزایش ۷۳۵ درصدی وزن کالا‌های ترانزیت شده از مرز ماهیرود خبر داد.

کوهگرد مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: در ۳ ماه نخست امسال ۹ هزار و ۱۳۴ دستگاه کامیون حامل ۲۳۶ هزار و ۲۳۵ تن کالا از مرز ماهیرود به مقصد افغانستان ترانزیت شده که از نظر وزن نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۳۵ درصد رشد دارد.

او افزود: این مقدار کالا به ارزش ۳۵ میلیون و ۳۵ هزار و ۶۵۴ دلار ترانزیت شده که ۴۸۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد و از نظر تعداد کامیون نیز ۶۷۵ درصد افزایش داشته است.

کوهگرد بیان کرد: کالا‌های ترانزیتی شامل کود شیمیایی، لوازم یدکی مستعمل و مواد خوراکی بوده که از کشور‌های ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه و اندونزی از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی درباره کل صادرات کالا‌های خروجی از گمرکات استان در ۳ ماه نخست امسال اظهار کرد: در این مدت ۶۳۲ هزار و ۴۵۳ تن کالا به ارزش ۱۸۵ میلیون و ۸۹۰ هزار و ۵۳۵ دلار کل کالا‌های صادراتی خروجی استان بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزش ۶۰ درصد و از نظر وزن ۳۰ درصد افزایش یافته است.

او عنوان کرد: همچنین در این مدت ۲۹۵ هزار و ۵۵۶ تن کالا‌های تولیدی خراسان جنوبی به ارزش ۳۵ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۵۵۵ دلار صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال تغییری نداشته است.

کوهگرد تصریح کرد: سیمان، هیدروکربن سبک، روغن سوخت تقطیری، گازوئیل، تایر سواری، تخم مرغ، صیفی‌جات، کاشی و سرامیک، نمک خوراکی و مصنوعات پلاستیکی از جمله کالا‌های صادراتی گمرک خراسان جنوبی بوده که عمده این اقلام به کشور‌های افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و عراق صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار