دستگیری سه نفر به اتهام نگهداری و توزیع دارو‌های مکمل انرژی‌زا در قم

معاون دادستان قم گفت: دارو‌های انرژی زا و پودر‌های مکمل قاچاق در انبار یکی از داروخانه‌های استان به ارزش تقریبی یک میلیارد تومان کشف شد و سه نفر در این رابطه بازداشت شدند.

 سید محمد ملیحی گفت: مطابق ماده ۲۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نگهداری و خرید و فروش کالای قاچاق بدون مجوز گمرکی ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

معاون دادستان قم اضافه کرد: با ازدیاد مصرف دارو‌های پرورش اندام بدون مجوز در میان ورزشکاران، خرید و فروش غیرقانونی این دارو‌ها افزایش یافته‌است.

مطابق ماده ۲۷ قانون قاچاق کالا و ارز اصلاحی ۱۴۰۰ هر شخص که اقدام به واردات یا صادرات دارو، مکمل‌ها، ملزومات و تجهیزات پزشکی و قطعات آنها، مواد و فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و یا مواد اولیه کلیه اقلام مذکور بدون انجام تشریفات قانونی نماید و یا به ساخت کالا‌های مذکور بدون رعایت تشریفات یا مقررات مربوط مبادرت کند و یا اقدام به حمل، نگهداری، عرضه یا فروش محصولات فوق نماید، به مجازات کالا‌های قاچاق محکوم می‌شود.

در صورتی که کالای مکشوفه شامل اقلام دارویی، فرآورده‌های زیستی (بیولوژیک)، مکمل‌ها، ملزومات و تجهیزات پزشکی و قطعات آنها و یا مواد اولیه این اقلام باشد، عمل مرتکب مشمول مجازات قاچاق کالا‌های ممنوع موضوع ماده (۲۲) این قانون می‌باشد.

برچسب ها: دادستان قم ، دستگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار