قطع متوالی ارتباط تلفنی ۳۰ روستای احمدفداله دزفول

ارتباط تلفنی اهالی حدود ۳۰ روستای دهستان احمدفداله دزفول از سه سال پیش قطع شده و با وجود پیگیری‌های انجام شده اقدامی دراین خصوص انجام نشده است.

دهستان احمدفداله از توابع بخش شهیون دزفول با ۵۰ روستا و هفت هزار نفر جمعیت از مناطق محروم این شهرستان بوده و از کمبود امکانات رنج می‌برد.

با توجه به سخت‌گذر بودن منطقه احمد فداله، برقراری تماس و ارتباط از مهمترین نیاز‌های این منطقه محسوب می‌شود ولی اهالی این منطقه با مشکلات ارتباطی مواجه هستند.

عضو شورای اسلامی شهرستان دزفول در این باره می‌گوید: دکل مخابراتی منطقه احمدفداله که ارتباط تلفنی ۳۰ روستای این دهستان را برقرار می‌کند از سه سال پیش دچار مشکل شده و ارتباط روستا‌ها با دیگر مناطق قطع شده است.

عبدالعلی ابراهیم‌وند ادامه می‌دهد: برق این دکل در سال‌های گذشته از طریق پنل خورشیدی تامین می‌شد ولی از سه سال پیش این پنل‌ها نیز از کار افتادند و برق آنها قطع شد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و عمران شورای شهرستان دزفول می‌گوید: اهالی این منطقه در شرایط فوریتی مجبورند برای برقراری تماس تلفنی و طلب امداد در شرایط اورژانسی از جمله مار گزیدگی و عقرب گزیدگی و بیماری حاد بیش از یک ساعت پیاده‌روی کنند تا موفق به برقراری ارتباط ضعیف تلفنی شوند.

وی پیگیری‌های انجام شده برای حل این مشکل را یادآور می‌شود و از انجام نشدن اقدامی اساسی برای رفع این مشکل گلایه می‌کند.

روستا‌های دشت گرگان، پاتخت شاه محمد، سگ کش دورک، کوله تاک، دره لیرگه، مین چاتون، دره بهزاد، چال لال، کره، دره قیله، جم جمه، تاک علیا، تاک سفلی، آب سیلا، مازه نجف، امامزاده احمدفداله، مازه سرومهراب، چشمون، بردوربه، چل شه سید هاشم، چل شه سید حیدرآقا، لاسرخ وآب جاز نام روستا‌هایی هستند که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

علیرضا شرف‌آبادی در مدیر توزیع برق دزفول در جریان پیگیری خبرنگار ایرنا می‌گوید: با توجه به سخت‌گذر بودن منطقه طبق توافق صورت گرفته مقرر شده ابتدا زیرساخت‌های لازم در این منطقه تامین و جاده‌سازی شود تا نسبت به تامین برق اقدام شود.

وی تامین برق این دکل مخابراتی را مستلزم ایجاد زیرساخت‌ها و جاده سازی می‌داند و تاکید می‌کند که تامین برق بدون جاده ممکن نیست.

محسن ارجمندیان رییس مخابرات دزفول نیز می‌گوید: این طرح به عنوان یک طرح وزارتی است که توسط واحد سیار مخابرات استان اجرا خواهد شد.

با توجه به اینکه حل این مشکل نیازمند تامین زیرساخت‌ها و جاده‌سازی است به نظر می‌رسد اهالی این روستا‌ها باید زمان زیادی برای رسیدن به این نیاز اولیه سپری کنند.

این در حالی است که ارتباط تلفنی به عنوان یکی از مهمترین نیاز‌های عصر ارتباطات مطرح است و برقراری هر تماس به موقع ممکن است جان یک انسان را در شرایط اورژانس و اضطراری نجات دهد.

بخش کوهستانی شهیون دزفول ۲ هزار و ۸۹۲ کیلومتر مربع وسعت دارد که جاده یکی از کمبود‌های اصلی این بخش به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.