صدور سه هزار و ۷۰۰ مجوز ایجاد و توسعه صنایع در آذربایجان شرقی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در دوران سه ساله فعالیت دولت سیزدهم سه هزار و ۷۰۰ مجوز تاسیس و توسعه صنایع در استان صادر شد.

سرتیپی با بیان اینکه ثمرات  سه هزار و ۷۰۰ مجوز تاسیس و توسعه صنایع در سال‌های آینده به ثمر خواهد نشست گفت: سرمایه گذاری یک میلیون و پانصد هزار میلیارد ریالی برای این تعداد طرح پیش بینی شده است و سه هزار و ۷۰۰ مجوز بنا به درخواست سرمایه گذاران بخش خصوصی صادر شده و پیش بینی می‌کنیم با اتمام آنها زمینه اشتغال ۹۰ هزار نفر فراهم شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از راهبرد‌های دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید تعیین تکلیف واحد‌های صنعتی راکد بود اضافه کرد: در سه سال گذشته ۲۲۰ واحد راکد صنعتی مستقر در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید بازگشت که این مهم اشتغال به کار ۲ هزار نفر را در پی داشت.

سرتیپی ادامه داد: بر این اساس در دوران سه ساله  بیش از ۳۰۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای رسیدگی به مشکلات ۵۰۰ واحد تولیدی برگزار شد که از این تعداد بدهی مالی و بانکی معوق ۳۰۰ واحد تعیین تکلیف شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: احیای ۸۰ معدن راکد استان نیز از جمله اقدامات مهم برای تسهیل فضای کسب و کار در دولت سیزدهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.