قوانین باید در راستای تسهیل فعالیت‌های تولید باشد

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید صنعتی بدون همراهی اصناف ممکن نیست و قوانین باید در راستای تسهیل فعالیت‌های تولید باشد.

 محمدرضا مرتضوی در مراسم روز ملی صنعت و معدن گفت: تولیدگران و صنعتگران تابع مقررات هستند این در حالی است که باید قوانین در راستای حمایت از بخش تولید باشد.

دبیرکل خانه صنعت و معدن افزود: ما مخالف مالیات ستانی عادلانه نیستیم نیاز است تا هزینه کرده‌ها روشن شود و این مالیات‌ها باید صرف هزینه‌های زیرساختی در صنعت شود.

او با بیان اینکه قیمت‌گذاری دستوری کمر صنعتگران را شکسته است گفت: قیمت‌گذاری نه‌تنها برای بخش صنعت و تولید بلکه نفعی برای مصرف‌کنندگان نیز نداشته و ثابت شده است که نظام قیمت‌گذاری دستوری به نفع تولید نبوده، بلکه موجب ایجاد فساد شده است.

مرتضوی ادامه داد: برای ایجاد انگیزه و بهبود معیشت کارگران، ما به عنوان بخش تولید آمادگی داریم برای تامین نیازهای اساسی کارگران با دولت همکاری کنیم تا استانداردهای لازم برای معیشت آنان فراهم شود.

دبیرکل خانه صنعت و معدن خاطرنشان کرد: برخی از سامانه‌ها موجب بروز برای بخش خصوصی شده است که باید این سامانه‌ها مورد بازنگری قرار گیرد تا منجر به ایجاد فساد نشود.

مرتضوی افزود: بی برنامه گی در تخصیص ارز جهت واردات مواد اولیه شرکت ها باعث ناررضایتی واحدهای تولیدی گردیده است. هرروز به بهانه ای ثبت سفارش های بانک مرکزی متوقف می شود و به ما اطلاع نمیدهند. لذا درخواست داریم مکانیزمی طراحی کنند که بدانیم چه مقدار ارز در اختیار واحدهای تولیدی است که بتوانیم بر ان اساس برنامه ریزی کنیم.

مرتضوی خاطر نشان کرد: قیمت گذاری دستوری کمر صنعت کشور را شکانده است و نفعی برای مصرف کننده و کنترل تورم نداشته است. به عبارت دیگر ثابت شده نظام قیمت گذاری دستوری کمک کننده نیست.

وی ادامه داد: قیمت گذاری دستوری جز ناامیدی بخش، صنعت کشور و ضربه به تولید فایده ای نداشته لذا یکبار برای همیشه به این خواسته به حق صنعتگران توجه کنید.

خبرنگار: رضا زارع 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار