وزیر فرهنگ: آماده جهش بزرگی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هستیم

وزیر ارشاد گفت: با نگاه خاص دولت شهید رئیسی و با پیش‌بینی‌های صورت گرفته بودجه سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

 

محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه ۱۰ تیرماه در آیین گرامیداشت «روز دیپلماسی فرهنگی و تعامل با جهان» در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به صورت ارتباط برخط با رایزنان فرهنگی کشورمان در کشور‌های خارجی برگزار شد، اظهار داشت: سال اولی است که دهه تیر ماه به عنوان روز دیپلماسی فرهنگی نامگذاری شده و در سالروز تاسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است و این تبریک مضاعف به همکاران ما در سازمان دارد که مجاهدان فرهنگی ما هستند.

وی افزود: وقتی به روند شکل‌گیری سازمان نگاه می‌کنیم عنایت رهبر معظم انقلاب را داریم که جلسات متعددی برای حوزه دیپلماسی فرهنگی برگزار شد و در نهایت این سازمان شکل گرفت.

سازمان فرهنگ ازجمله محدود مجموعه‌های دولتی که اساسنامه آن به تنفیذ و امضای رهبر انقلاب رسیده است

اسماعیلی گفت: جزو نادر مجموعه‌های دولتی که اساسنامه آن به تنفیذ و امضای رهبر انقلاب رسیده و فرآیند تعیین رئیس سازمان اذن و حساسیت رهبری را می‌طلبد و اگر رهبری اجازه و تنفیذ دادند وزیر فرهنگ حکم رئیس سازمان را صادر می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای ماموریت خطیر در حوزه فرهنگی تشکیل شده است. این که آیا تمام اهداف در تاسیس سازمان محقق شده یا نه و دولت‌ها اهتمام لازم را نشان داده‌اند یا ندادند، این بحث جدایی است.

اسماعیلی گفت: وقتی کار را در دوره جدید در سازمان شروع کردیم، گزارشی که به من ارائه کردند این بود که در سال ۹۲ هزینه‌های ما در خارج از کشور به دلار و در داخل به ریال است و اعلام شد که توان اداره رایزنی‌ها را نداریم.

وی افزود: امسال با نگاه خاص دولت شهید رئیسی و با پیش‌بینی‌های صورت گرفته بودجه سازمان به بیش از دو هزار میلیارد تومان رسیده تا آماده یک جهش بزرگ در سازمان فرهنگ و ارتباطات باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این توفیق را داشتم از آقای ایمانی‌پور برای جلسه هیات دولت دعوت کردم و همایش رایزنان فرهنگی را برگزار کردیم. بنای ما حل مسائل مختلفی بودیم که در سازمان با آنها مواجه بودیم و بخش مهمی از آنها اتفاق افتاد و یک روز را به نام روز دیپلماسی فرهنگی نامگذاری کردیم. این روز را که ۲۳ تیر بود جایگزین کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار