۳۰ هزار میلیارد ریال مطالبه گندمکاران ایلام پرداخت شده است

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام گفت: ۳۰ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران این استان تاکنون پرداخت شده است.

علی اصغرباباخانی با بیان اینکه ۳۰ هزار میلیارد ریال مطالبه گندمکاران ایلام پرداخت شده است اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد این مطالبات به کشاورزان شهرستان‌های دهلران و مهران پرداخت شده که البته هنوز گندمکاران بخش صالح‌آباد از توابع شهرستان مهران مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: تا شب گذشته ۳۳۳ هزار تن گندم معمولی و دوروم از کشاورزان استان خریداری و از این مقدار تاکنون فایل ۳۱۰ هزار تُن آن به بانک عامل کشاورزی برای پرداخت مطالبات ارسال شده است.

باباخانی یادآور شد: مطالبات بیش از ۲۲۰ هزار تن از فایل‌های ارسال شده به بانک عامل کشاورزی به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی ادامه داد: متولی پرداخت بهای گندمکاران در کل کشور سازمان ملی هدفمندی یارانه‌ها با همکاری سازمان برنامه و بودجه است و شرکت غله و خدمات بازرگانی فقط متولی خرید تضمینی گندم و ثبت در سامانه "سیفا" و ارسال فایل‌های خرید به بانک عامل کشاورزی است و عملا نقش و دخالتی در پرداخت بهای گندمکاران ندارد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام از مسئولان ارشد و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست از مرکز نسبت به تعجیل در پرداخت مطالبات گندمکاران استان رایزنی و پیگیری کنند.

وی با اشاره به پایان برداشت در مناطق گرمسیری، خاطرنشان کرد: روند برداشت گندم از مزارع تا اواسط مردادماه در مناطق سردسیر و معتدل استان ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.