راه اندازی کتابخانه شهید شیرعلیمردان خان بختیاری شهر شرافت شوشتر

کتابخانه شهید شیرعلیمردان خان بختیاری شهر شرافت شوشتر با اعتبار ۴۷ میلیارد ریال و ۱۰ میلیارد ریال هزینه تجهیزات افتتاح شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، ۱۶۶ اُمین کتابخانه عمومی استان خوزستان با نام شهید شیرعلیمردان خان بختیاری، همزمان با چهلمین روز شهادت رییس جمهور و همراهانش، با حضور جمعی از مسئولان و نمایندگان استان به بهره برداری رسید.

این کتابخانه که در سال ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم کلنگ زنی شده بود با اعتبار ۴۷ میلیارد ریال هزینه ساخت و ۱۰ میلیارد ریال هزینه تجهیزات، در زمینی به مساحت ۴۱۸ متر مربع و ۲۲۰ متر زیربنا تکمیل شد و در اختیار عموم قرار گرفت.

نام این کتابخانه برگرفته از شهیدی مبارز است که در دوران پهلوی علیه استکبار و انگلیس مبارزه کرد و به شهادت رسید.

مقام معظم رهبری بیاناتی در خصوص این شهید بزرگوار داشتند که ویژگی برجسته وی را مبارزه علیه استبداد رضاخانی با الهام گرفتن از عقاید و احساسات دینی بیان کردند.

در این مراسم اهالی و مردم شهر شرافت در اقدامی خودجوش تعدادی کتاب به کتابخانه اهدا کردند و مسئولان حاضر در مراسم چند کتاب را به صورت نمادین به مهر کتابخانه ممهور کردند.

همچنین پس از بازدید از بخش های مختلف کتابخانه توسط حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، نشستی جهت بیان مشکلات شهر و مردم در سالن مطالعه این کتابخانه با اهالی شهر شرافت شوشتر برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.