در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کار اجرا در به افق فلسطین سخت و شیرین است

حسینی مجری برنامه به افق فلسطین گفت: به افق فلسطین برایم یک تجربه جدید، سخت و شیرین بود و بارز ترین وجه تمایز به افق فلسطین زنده بودن اتفاقات بود.

سید حسین حسینی مجری برنامه‌های تلویزیونی از تجربه حضور در برنامه به افق فلسطین گفت: حدودا نزدیک به ۱۵ الی ۲۰ سال است که کار خبر انجام داده‌ام. در گذشته یک برنامه تحلیلی به نام پیک بام دادی داشتیم که ترکیبی از فضای تولید و خبر بود که قصد رسمی خواندن خبر را نداشتیم؛ اما گزارش خبری پخش می‌کردیم. آنجا اولین تلاش‌هایم برای اینکه یک فرم متفاوتی از اجرا را داشته باشم بود که مخاطب نه دل‌زده شود، نه احساس کند خبر به تنهایی توسط مجری خوانده می‌شود و نه فضای برنامه به برنامه‌های تولیدی اجتماعی نزدیک باشد که مخاطب حس نکند خبر است و صرفا یک اتفاق درحال رخ دادن است.

وی ادامه داد: در آن زمان خیلی تلاش کردم و همواره از اساتیدم می‌پرسیدم که در اجراهایم باید چه کاری انجام دهم. پس از آن چنین تجربه‌ای را نداشتم و تلویزیون رفتم و دیگر فضا‌ها را تجربه کردم، اما به افق فلسطین که اتفاق افتاد، دقیقا به همان تجربه قبلی، اما در حوزه تصویر برگشتم؛ منتهی سختی کار و تفاوتش به نسبت برنامه قبلی اینگونه بود که صبح در تحریریه اخبار را می‌شنیدم و می‌دانستم باید چه چیزی تعریف کنم.

وی تاکید کرد: لذا تفاوت و تمایز به افق فلسطین با دیگربرنامه‌ها این است که همه چیز زنده اتفاق می‌افتد. یعنی گاهی اوقات که در اتفاقات غزه با خبرنگار درحال صحبت بودیم که ناگهان انفجار رخ می‌داد، تقریبا ۳۰ ثانیه تصویر و صدا نداشتیم و مخاطب کنجکاو بود که ببیند چه اتفاقی افتاده است که اداره کردن چنین مواردی روی آنتن زنده کمی سخت است.

وی افزود: به افق فلسطین برایم یک تجربه جدیدی بود؛ اما بارز‌ترین وجه تمایز به افق فلسطین زنده بودن اتفاقاتی است که در میدان به خصوص در وعده صادق اتفاق افتاده بود. در وعده صادق ما حدودا ساعت ده دقیقه به یک برنامه را آغاز کردیم و تقریبا هفت و نیم فردا صبح برنامه را تمام کردیم.

 سید حسین حسینی تصریح کرد: در بخش خبری تحریریه خبری دروازه‌انی خبر را انجام می‌دهد و این کار مجری را به شدت آسان می‌کند، اما در برنامه به افق فلسطین تنها من بودم و با یک سیل عظیمی از افراد و رسانه‌ها مواجه شدم. همچنین وقتی خبری از رسانه و تلویزیون پخش می‌شود برای مردم سندیت پیدا می‌کند. 

 وی بیان کرد: می‌خواهم بگویم کار اجرا در به افق فلسطین هم سخت و هم شیرین است که همزمان باید دروازه‌بانی کنید و هم هوش هیجانی به شما کمک کند که اگر خبر مورد نظر را بخوانید به ذائقه مخاطب چگونه می‌نشیند.

وی در پایان گفت: در برنامه به افق فلسطین همسرم منعطف بوده و وقت خود را با من تنظیم می‌کرد که قدر دان وی هستم و بنظرم ایشان ایثار کرده است. فرزندان دو قلوام که نه سال دارند و شاید خیلی متوجه این موضوع نشوند که اطرافشان چه چیزی رخ می‌دهد، اما سعی می‌کنند به قدر خود در سختی کار همراه باشند و خانه محیطی آرامی داشته باشد تا درگیر مسائلی که خارج از خانه هستند نشوم. بله، پشت پرده این اجرا‌ها همراهی افراد بسیاری است، زیرا برخی فکر می‌کنند تنها اجرای تلویزیون است. 

خبرنگار: زهرا بالاور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۱ تير ۱۴۰۳
زحمت کشیدی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۱ تير ۱۴۰۳
برو همون جا، غزه وفلسطین تا شیرین تر بشه، آقای پُر مدعای شعار دهنده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۱ تير ۱۴۰۳
جالبه که برنامه‌ای به نام به افق ایران وجود نداره در ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۱ تير ۱۴۰۳
میگن بعد از کار معدن سخت ترین کار دنیا همین مجری گری برنامه افق فلسطینه
آخرین اخبار