کاهش فوتی‌های تصادفات رانندگی در آذربایجان شرقی

 رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی از کاهش هشت درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در جاده‌های استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

سرهنگ آبراهه اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال تعداد ۱۶۷ نفر در تصادفات جاده‌های مواصلاتی استان آذربایجان شرقی کشته شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۸۱ نفر) تعداد ۱۴ نفر کاهش یافت.

وی افزود: تعداد یک هزار و ۸۰۵ تصادف جرحی در طول این مدت در جاده‌های آذربایجان شرقی اتفاق افتاد که افزایش چهار درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اصلاحات هندسی انجام گرفته در جاده‌های آذربایجان شرقی مثل آسفالت ریزی در آزادراه، تعویض و اصلاح در سه راهی خامنه و محور جلفا-مرند، تشدید کنترل‌های پلیسی و رعایت قوانین و مقررات از جمله دلایل کاهش فوتی‌های تصادفات در استان است.

سرهنگ آبراهه گفت: علل عمده تصادف منجر به فوتی در آذربایجان شرقی شامل انحراف به چپ در راه‌های دوطرفه، خستگی و خواب آلودگی و سرعت غیرمجاز بوده و عدم استفاده از کمربند نیز باعث تشدید این شرایط شده است.

وی با اشاره به آغاز موج تعطیلات و سفر‌های تابستانی در سراسر کشور و به خصوص آذربایجان شرقی و افزایش تصادفات در روز‌های آینده خاطرنشان کرد: از تمام هموطنان عزیز خواهشمندیم هنگام تردد در جاده‌های آذربایجان شرقی به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام ورزیده و با سرعت مطمئنه تردد کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.