برداشت سبزی از مزارع شهرستان اراک

برداشت سبزی از مزارع زیرکشت این محصول در شهرستان اراک آغاز شد.

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان اراک گفت: برداشت سبزی از هزار هکتار از مزارع زیرکشت این محصول در شهرستان اراک آغاز شد. این در حالی است که سالانه طی دو نوبت کشت بهاره و پاییزه از مزارع شهرستان اراک برداشت می‌شود.

ذوالفقاری افزود: امسال هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان اراک به کشت انواع سبزی اختصاص یافته که میانگین برداشت در هکتار بین ۱۰ تا ۱۲ تن است و پیش بینی می‌شود امسال در کشت بهاره ۱۲ هزار تن انواع سبزی از مزارعِ شهرستان برداشت شود که نسبت به سال گذشته ۲۵ تا ۳۰ افزایش دارد.

او با بیان اینکه ۳۰ درصد سبزی به صورت تازه خوری سرِزمین به فروش می‌رسد، گفت: سبزی تولیدی شهرستان علاوه برتامین نیاز داخل به استان‌های همجوار از جمله تهران، همدان و لرستان نیز ارسال می‌شود. کشت سبزی تا هزار هکتار جزو الگوی کشت محسوب می‌شود و ما به دنبال افزایش سطح زیرکشت این محصول نیستیم بلکه بدنبال افزایش عملکرد در واحد سطح هستیم.

ذوالفقاری با بیان این که سبزی جزو محصولات پُرآب است، افزود: سبزی کاران الگوی کشت را رعایت و از سیستم‌های نوین آبیاری نوین استفاده کنند تا مصرف آب را کاهش دهند در غیر این صورت از حمایت‌های جهادکشاورزی از جمله تامین نهاد‌ها و فروش محصولات برخوردار نخواهند شد.

خانم عین الهی مسئول مرکز جهادکشاورزی ایبک آباد هم با توجه به ارزش غذایی بالا سبزی گفت: این محصول در زنجیره غذایی نقش مهمی دارد و برای تولید یک محصول سالم توصیه می‌شود که از کود‌های شیمایی کمتر استفاده شود چرا که تولید سبزی بدون کود شیمیایی عطر و طعم بهتری داشته و خوش خوراک می‌باشد.

برداشت سبزی در شهرستان اراک از اوخر اردیبهشت آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

برچسب ها: برداشت ، سبزی ، مزارع ، اراک ، بهاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۱ تير ۱۴۰۳
چه افتخاری به به ....پسته و سیب زمینی و محصولات دیگر ایران بخاطر الودگی شدید به نیترات و جیوه برگشت داده میشوند....بجای تولید انبوه محصولات کشاورزی بفکر بالا بردن کیفیت ان باشید
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۰:۰۴ ۱۱ تير ۱۴۰۳
سبزی های کاملا بهداشتی ،بگذریم از بدهی شهرها که از آب فاضلاب استفاده میشود و خدا را شکر در اراک چنین چیزی تا امروز نبوده ولی جولان سگها در زمینهای کشاورزی و ایجاد آلودگی ایجاد شده را نباید نادیده گرفت ،متاسفانه اکثر زمینهای سبزیکاری و یونجه زارها بصورت باز هستند و سگها به راحتی در زمینهای جولان می‌دهند و در گرما تابستان از این زمین‌ها بعنوان محل استراحت و خنک شدن استفاده میکنند.