بوستان شهدای پرورش در آبادان به بهره برداری رسید

بوستان شهدای پرورش در آبادان با اعتبار ۸۲ میلیارد ریال با حضور مسئولان شهری و خانواده شهدا بهره‌برداری شد.

شهردار آبادان یاسین کاوه‌پور یکشنبه گفت: پارک شهدای پرورش پیرو مصوبات شورای اسلامی شهر و در راستای توسعه فضای سبز، در منطقه بهارستان شرقی با اعتبار ۸۲ میلیارد ریال در وسعت هشت هزار و ۸۰۰ متر مربع در مدت ۶ ماه به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: در این پارک وسایل تندرستی ویژه معلولان نیز دیده شده و قطعا این بوستان محیطی برای استفاده مناسب ساکنان این منطقه خواهد بود.

وی گفت: در شروع کار اکثر پارک‌ها و بوستان‌های آبادان تاریک بودند که اکنون روشنایی به آنها بازگشت و سعی کردیم فضای مناسبی برای شهروندان آبادانی ایجاد کنیم.

کاوه پور افزود: با کاشت متنوع گونه‌های گیاهی در شهر و در حوزه فضای سبز، محیط زیست مناسبی را برای شهروندان ایجاد خواهیم کرد.

شهردار آبادان با بیان اینکه به زودی پارک شهدای بچاری نیز بهره‌برداری خواهد شد اظهار کرد: حفظ و نگهداری بوستان‌ها و فضای سبز باید در دستور کار شهرداری قرار دارد تا در توسعه فضای سبز به نتیجه برسیم.

وی بیان کرد: پارک‌های درون محله‌ای در راستای افزایش و توسعه سرانه فضای سبز، ارتقای سطح منظر محلات و نشاط و شادابی ساکنان احداث خواهند شد.

کاوه پور با اشاره به اینکه احداث فضا‌های سبز و پارک‌های درون محلی از مهمترین اهداف و برنامه مدیریت شهری است گفت: علاوه بر این ۲ پارک، احداث تعداد دیگری بوستان درون محلی و بهسازی ۱۰ پارک در دستور کار شهرداری آبادان قرار دارد.

شهردار آبادان از احداث کمربند فضای سبز در آبادان خبر داد و اضافه کرد: برای اجرا شدن قانون هوای پاک، به احداث چندین پارک به ویژه در مناطق مختلف و کمربند شهری نیاز است که شهرداری به تنهایی توان اجرا شدن آن را ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان نیز در این آیین گفت: امروز شاهد خدمتی دیگر از شهرداری آبادان در حوزه پارک و فضای سبز هستیم که با تلاش شهردار جهادی این امکان به وجود آمد.

جاسم ثامری ابراز امیدواری کرد: در سال ۱۴۰۳ که پیشانی چهار سال مدت زمان شوراست شاهد انجام طرح‌ها و خدمات بیشتری از شهرداری باشیم.

وی افزود: خوشبختانه بوستان شهداری پرورش اولین بوستان و پارکی است که طبق زمان وعده داده شده به بهره‌برداری رسید ولی باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کرد.

ثامری اظهار کرد: بسیاری از پارک‌ها و بوستان‌ها در آبادان به دلیل عدم حفظ و نگهداری از بین رفتند و در توسعه فضای سبز کاربرد نداشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.